اجتماعی

حج تمتع زائرین ایرانی امسال به بهترین شکل برگزار شد

 امام جمعه قشم گفت: مراسم حج تمتع زائران ایرانی سرزمین وحی امسال در سایه آرامش و وحدت به بهترین شکل ممکن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: فرصت حج یک پیش آمد بی بدیل عبادی، معنوی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که مسلمانان از مناطق مختلف جهان در کنار هم جمع می شوند تا این عبادت عظیم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه امسال یکی از بهترین سال هایی بود که حج تمتع هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی برگزار شد، گفت: در این میان تلاش های گسترده مسوولین نظام از توصیه های قبل از انجام سفر حج توسط رهبری معظم انقلاب تا دولت و همه کسانی که مربوط به حج و زیارت بودند به ویژه بعثه مقام معظم رهبری در حج امسال به راستی و درستی ستودنی بود.

امام جمعه قشم ادامه داد: در برگزاری مراسم معنوی حج تمتع امسال زائرین سرزمین وحی در حوزه معنویت قابلیت های خاص را از خود به نمایش گذاشتند که تاثیر بسزایی در برگزاری مراسم با شکوه حج تمتع امسال نسبت به سال های قبل داشت.

حجت‌ الاسلام حاجبی با اشاره به انتقال معنویت حج توسط زائران در حال برگشت از سرزمین وحی به داخل کشور اظهار امیدواری کرد تا پیام افزایش بصیرت در فتنه ها و پیام الفت و دوستی و برادری و اخلاق در همه عرصه ها بیش از گذشته انتقال یابد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان با بیان اینکه از منظر اسلام پر اهمیت ترین نهاد اجتماعی خانواده است افزود: هر چه نهاد خانواده مستحکم تر و با نشاط تر باشد جامعه اسلامی نیز با دوام تر خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قشم با اشاره به این حدیث پیامبر خدا صلی الله علیه و آله که فرموده اند: «ما بُنِیَ بِناءٌ فِی الإِسلامِ أحَبُّ إلَی اللّه ِ تَعالی مِنَ التَّزویجِ» به این معنی که در اسلام، هیچ بنایی نزد خداوند متعال، دوست داشتنی تر از ازدواج نیست، اظهار کرد: رشد انسان ها در این بنا و بستر صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: امروز دشمن تمام توان خود را برای تضعیف بنیان خانواده به کار بسته تا با ضربه زدن به این نهاد اجتماعی به اهداف خود برسد.

امام جمعه قشم با بیان اینکه حمایت از خانواده سرمایه گذاری برای آینده همگان است، بیان داشت: این سرمایه گذاری ویژه فقط پول و نظایر آن نیست، بلکه باید اساس خانواده حفظ شود و فرزندان جامعه باید راه و رسم خانواده داری و سبک زندگی اسلامی را بیاموزند و تمامی والدین باید این شیوِه و روش را در بین فرزندان خود ترویج کنند.

وی با گرامیداشت روز بهزیستی و تامین اجتماعی و قدردانی از کارکنان این ۲ مجموعه خدمت کننده صادق در این شهرستان مرزی گفت: اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت نقش بسزایی در بهبود شرایط زندگی این قشر دارد و می‌ تواند در ارتقا سطح توانمندی آنها با ایجاد فرصت‌ های برابر موثر باشد.

حجت‌ الاسلام حاجبی با اشاره به گشایش نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئله خبرگان بالاتر این دعوای معمول سیاسی است، مجلس خبرگان رهبری یک انجمن و نشست گاه معنوی و قانونی است که در آن سخن از علم، تقوا و فهم دقیق دین شناسی، فقاهت و اجتهاد است.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری یکی از نهادهای ابتکاری در نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که برای نخستین بار در قانون ‌اساسی ایران گنجانده شد، اظهار کرد: اهمیت این نهاد از آن جهت است که درباره بالاترین مقام کشور، تصمیم‌ گیری می‌ کند و به همین علت، جایگاه ویژه‌ ای در مشروعیت نظام برعهده دارد.

امام جمعه قشم با گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان نیز بیان داشت: این نهاد مقدس، که تاسیس آن ثمره مجاهدت ها و رشادت های علمای فرهیخته و اندیشمند ایران اسلامی در دوران معاصر است، اگر چه از منظر حراست از قانون اساسی دارای نمونه هایی در سایر نظام های حقوقی جهان است، اما به لحاظ حراست از تعالیم و احکام الهی، نهادی بی نظیر است که آرزوی دیرینه مبارزان راه اسلام را تحقق بخشیده است.

وی گفت: شورای نگهبان یک نهاد صیانت بخشی به رای مردم است و شما مشاهده می کنید که اگر دولت امروز اقتداری در دیپلماسی فعال خود در منطقه و دنیا به راه انداخته است و حساسیت های بین المللی را مشاهده می کنید، رمزش را باید در شورای نگهبان پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا