بهسازی

گام بلند وزارت راه و سازمان منطقه آزاد قشم در بهسازی و احداث ۱۱۰ کیلومتر جاده اصلی

با دعوت معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، مشاور ویژه وزیر راه و شهرسازی، معاون روستایی سازمان حمل و نقل جاده ای و مدیرکل راه های روستایی معاونت راهداری و حمل و نقل جاده ای از وضعیت راه های روستایی جزیره قشم دیدن کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، در این دیدار وضعیت جاده های روستایی جزیره قشم با حضور معاون فنی و زیربنایی و مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم از نزدیک بررسی و زمینه های توسعه کمی و کیفی این مسیرها به طول ۱۱۰ کیلومتر مورد ارزیابی قرار گرفت.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه این مراسم گفت: رشد گردشگران به جزیره به میزان 5 میلیون نفر در سال و همچنین افزایش شهرنشینی، جمعیت روستاها و همچنین وضعیت آب و هوایی می طلبد در راستای بهبود وضعیت راه ها فکری جدی شود.
اکبریان هم افزایی جامعه محلی، سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت راه و شهرسازی را زمینه ساز راه های امن و ایمن برشمرد و افزود: با تشریک مساعی و همچنین تزریق اعتبار و امکانات افراد و دستگاه ها، می توان کمبودهای راه های جزیره خصوصا در مسیرهای روستایی را کاست.
وی همچنین بر ضرورت ساماندهی وضع موجود به منظور کاهش بار ترافیکی و خطر تصادفات جاده ای تاکید کرد و افزود: در صورتی که آموزش های همگانی همراه با تزریق اعتبار و اولویت بندی صحیح برای رفع نقاط حادثه خیز صورت گیرد، می توان ضمن کاهش تلفات جاده ای و مجروحان، بستر لازم به منظور ترانزیت بهتر کالا و همچنین ورود و خروج راحت تر گردشگران فراهم شود.
در این دیدار مسئولین از جاده های ساحل جنوبی قشم تا سلخ، ظرفیت های بنکرینگ، اسکله صیادی باسعیدو، ظرفیت های گردشگری سهیلی و اسکله تجاری کاوه در راستای نیازسنجی از ظرفیت افزایش جاده های قشم بازدید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا