اجتماعی

۱۴ زوج جوان قشمی بدون تشریفات به خانه بخت رفتند

 آیین اهدای جهیزیه و جشن ازدواج ساده ۱۴ زوج قشمی روز سه شنبه همزمان با ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در حسینیه امام خامنه ای (مدظله العالی) دفتر امام جمعه این شهرستان مرزی برگزار شد و این جوانان بدون تشریفات راهی خانه بخت شدند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، این مراسم با برنامه های متنوع فرهنگی از جمله قرائت کلام الله مجید و مولودی خوانی در وصف میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) توسط مداحان اهل بیت همراه بود.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در این آیین افزود: ازدواج به موقع جوانان در اسلام به قدری اهمیت دارد که فراهم کردن زمینه‌های آن در قرآن کریم، وظیفه همگانی معرفی شده است.

وی با تفسیر آیه ۲۱ سوره روم در قرآن مجید ادامه داد: از نشانه های خدا آن است که از جنس خودتان همسرانی برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و میان شما (و آنان) محبّت و رحمت قرار داد؛ بی شک در این (نعمت الهی) برای گروهی که می اندیشند نشانه هایی است.

امام جمعه قشم توضیح داد: زوجیّت در میان موجودات و از جمله انسان ها، امری تصادفی و طبیعی نیست، بلکه با خواست و اراده خداوند صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حاجبی اضافه کرد: زن و مرد از یک جنس هستند و محبّت، هدیه خداوند به عروس و داماد است که با مال و مقام و زیبایی به دست نمی آید و باید بر اساس مودّت و رحمت باشد و مودّت و رحمت، هر دو با هم کارساز هستند.

وی با بیان اینکه خانواده ها با ایجاد شرایط آسان، امکان ازدواج جوانان را فراهم کنند، کمک به تشکیل زندگی زوج های جوان را از بهترین کارها دانست و تاکید کرد: با کمک های مومنانه می توان آرامش را به جامعه تزریق کنند.

همزمان با فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (ع)، ۱۴ سری جهیزیه به ارزش پنج میلیارد ریال امروز (سه شنبه) به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا شد.

جهیزیه های اهدا شده به این نوعروسان شامل یک دستگاه یخچال، یک دستگاه تلویزیون، یک دستگاه اجاق گاز، یک دستگاه جارو برقی و یک دستگاه لباسشویی است که برای هر جهیزیه مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

ارزش تمام جهیزیه های اهدا شده به نوعروسان تحت پوشش این نهاد در مجموع پنج میلیارد ریال است که از محل اعتبارات کمیته امداد تامین و به نوعروسان اهدا شد تا در اول زندگی با مشکل روبرو نشوند.

در اجرا و برگزاری این مراسم اداره ورزش و جوانان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دفتر امام جمعه شهرستان مرزی قشم مشارکت داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا