آخرین خبرهااقتصادیدسته‌بندی نشده

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از چهار پروژه بزرگ نفت و انرژی قشم بازدید کرد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیش از ظهر روز پنجشنبه از چهار پروژه بزرگ نفت و انرژی منطقه آزاد قشم بازدید کرد و از نزدیک پیشرفت ها، موانع و مسایل اجرایی این پروژه ها را مورد بررسی قرار داد.


به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی در ابتدای این بازدیدها پروژه نیروگاه ۵۰۰مگاواتی انرژی گستر قشم را که در مرحله نصب پست GIS(پست با عایق گاز) است مورد بازدید قرار داد.

این پروژه که در آینده نزدیک به شبکه سراسری برق کشور می پیوندد تاکنون ۵۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حجم سرمایه گذاری آن افزون بر ۳۰۲ میلیون یورو بوده است.

براساس این گزارش پروژه سازه های دریایی اسکله نفتی حرا قشم دومین پروژه ای بود که روز پنجشنبه مورد بازدید رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

این پروژه نیز با ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی افزون بر ۵۴میلیون یورو سرمایه گذاری درآن صورت گرفته است که تاکنون ۱۴میلیون یورو هزینه ارزی و ۳۰۰میلیارد ریال هزینه ریالی آن بوده است.

پالایشگاه پارس بهین پالایش نفت قشم سومین پروژه ای بود که رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز پنجشنبه از آن بازدید کرد.

این پروژه هم که در فازهای اول و دوم در هر فاز ۳۵هزار بشکه نفت را به فرآورده های نفتی تبدیل خواهد کرد تاکنون ۸۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته و افزون بر ۱۳۳میلیون یورو حجم سرمایه گذاری آن بوده است.

براساس این گزارش حمیدرضا مومنی در ایستگاه چهارم از پروژه نیروگاه قشم مولد بازدید کرد. 

این پروژه در بخش تامین زیرساخت جهت پالایشگاه (برق، آب و بخار) ۶۹درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۶۰میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۶۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی آن بوده است.

پروژه نیروگاه قشم مولد در بخش نیروگاه نیز با ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارای ۸۵میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی است.

گفتنی است رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را در این بازدیدها عطریان فر مشاور دبیر شورایعالی مناطق آزاد  و دریادار ملکزادگان مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری، نریمان توکلی مشاور و مدیرحوزه مدیرعامل، هادی نعیمیان مدیر نفت و انرژی، تورج امانی مدیر تشریفات و امور نمایشگاه ها، سلیمان رنجبری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین مرادی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم همراهی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا