اجتماعی

۳۰۰ اصله درخت مثمر به جای درختان کنوکارپوس در قشم کاشته شد

۳۰۰ اصله درخت مثمر نارنج و گاروم زنگی به دست شهردار، اعضای شورای شهر و پرسنل واحد خدمات شهری شهرداری قشم به جای درختان حذف شده کنوکارپوس از سطح این شهر در بلوار خلیج فارس این جزیره کاشته شد.

به گزارش پایگاه خبرقشم، میرداد میردادی اظهار داشت: این درختان مثمر در اجرای طرح جایگزینی درختان بومی و شهری سازگار با محیط زیست به جای درختان کنوکارپوس حذف شده از سطح شهر قشم در ماه گذشته که با تصمیم کمیسیون ماده هفت این شهر با حضور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و نماینده سازمان منطقه آزاد به تصویب رسید و انجام شد، کاشته شده است.

وی ادامه داد: تخریب زیرساخت های شهری، هزینه بالای هرس و نگهداری، ایجاد مشکل در شبکه برق و خطوط انتقال نیرو، انسداد و تخریب لوله فاضلاب خانه ها، آلرژی زایی و بروز مشکلات تنفسی در اثر گرده افشانی از مهمترین دلایل حذف درختان کنوکارپوس از سطح شهر قشم و جایگزینی درختان مثمر به جای آنها بوده است.

شهردار قشم توضیح داد: اقدامات واحد خدمات شهری شهرداری قشم با کمک سازمان منطقه آزاد مطابق با مصوبه کمیسیون ماده هفت در رابطه با قطع درختان کنوکارپوس و جایگزینی با درختان مناسب و مثمر در سطح این شهر با سرعت و دقت قابل قبولی در حال انجام است.

میردادی اضافه کرد: هدف از کاشت درختان نارنج به جای درختان حذف شده کنوکارپوس در بلوار خلیج فارس جزیره قشم این است که زمانی که قشموندان و گردشگران داخلی و خارجی پیاده روهای جزیره قشم نگین خلیج فارس را طی می کنند از عطر دل انگیز بهار نارج مشامی تازه کنند و برای دیدن زیبایی های سرزمین عجایب هفتگانه به راه خود ادامه دهند.

وی توسعه فضای سبز و کاشت درختان مثمر و ایجاد محیطی نشاط بخش برای قشموندان و مسافران ورودی و خروجی به جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب را یکی از ضروریات مهم شهرداری قشم در زمان حاضر برشمرد و بر توسعه فضای سبز شهری با رویکرد توسعه درختان بومی همچون درختان گرمسیری و میوه دار از جمله گاروم زنگی، نخل، نارنج و نظایر آن تاکید کرد.

در آیین کاشت این ۳۰۰ اصله درخت مثمر به جای درختان حذف شده کنوکارپوس از سطح شهر محمد امین صالحی زاده سرپرست واحد خدمات شهری شهرداری قشم، بی‌بی‌ مریم پیرزنده از اعضای شورای اسلامی شهر قشم، اصحاب رسانه و جمعی از دوستداران محیط زیست جزیره قشم حضور داشتند.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا