حوادث

هواشناسی قشم وزش باد شدید و مواج شدن دریا را پیش بینی کرد

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با هشدار زودهنگام هواشناسی دریایی – سطح نارنجی اعلام کرد: از عصر شنبه ششم فروردین ۱۴۰۱ با شروع وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی در تنگه هرمز، مناطق دریایی قشم، هنگام و لارک بتدریج مواج و متلاطم می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، محمد کاملی دیرستانی روز پنجشنبه با توصیف سامانه وزرش باد و مواج شدن دریا، افزود: همچنین با شدت گرفتن وزش باد در عصر و شب یکشنبه و دوشنبه (هفتم و هشتم فروردین ۱۴۰۱) و با شدت کمتر در روز سه شنبه(نهم فروردین) دریا در محدوده سواحل و جزایر متلاطم و طوفانی می شود.

وی ادامه داد: توصیه می شود طی این مدت شناورهای سبک و صیادی از تردد دریای خودداری کنند و برای شناورهای نیمه سنگین و مسافری تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: همچنین با توجه به شدت وزش باد و تندباد لحظه ای احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دیدافقی مورد انتظار است.

اداره کل هواشناسی استان هرمزگان هم با صدور هشدار دریایی – سطح نارنجی برای صبح شنبه ۶ فروردین تا عصر سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ اعلام کرد: در مدت یادشده با مخاطره تند باد شدید شمال غربی – جنوب غربی در محدوده ۶۰ کیلومتر بر ساعت (۳۵ نات)، افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتیمتر(هفت پا) و در محدوده بنادر غربی استان و در مناطق فرا ساحلی بیش از ۲۵۰ سانتیمتر(هشت پا) مواجهه خواهیم بود و منطقه اثر این مخاطره مناطق ساحلی و دور از ساحل استان در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان است.

این اداره کل در این هشدار زودهنگام هواشناسی اثر مخاطره را اختلال در فعالیت های دریایی، احتمال آسیب به تاسیسات ساحلی در بنادر غربی، خطر در تردد شناورهای مسافری و کشتی های تجاری، غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی عنوان کرد.

براساس این اطلاعیه، با توجه به سطح نارنجی هشدار هواشناسی دریایی ممنوعیت شنا و فعالیت های تفریحی با شناورهای سبک به ویژه در مناطق گردشگری قشم، کیش، هرمز، لارک و هنگام، اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری به ویژه در بنادر غربی و اتخاذ تدابیر لازم توسط تمامی فعالان دریایی برای جلوگیری از خسارت توصیه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا