حوادث

توان لجستیکی فراساحل در جزایر ناز ارتقاء می‌یابد

 توان لجستیکی خدمات دریایی و فراساحل در جزایر ناز ظرف ۴۸ ساعت آینده با استقرار تجهیزات و امکانات مورد نیاز ارتقاء می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از سازمان منطقه آزاد قشم، نوذر شفیعی، قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر و علی اکبر رضایی دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به دنبال وقوع حادثه انسانی برای بررسی دقیق موضوع در سایت گردشگری جزایر ناز حضور یافتند.

به رغم هشدارهای صادره و وضعیت جوی نامساعد جزایر ناز متاسفانه چهار نفر از مسافرین وارد دریا شده و با حادثه مواجه شدند.

در پی وقوع حادثه با اقدام سریع تیم فراساحل جزایر ناز سه نفر از مسافرین نجات پیدا یافتند و هم اینک حال عمومی آنان مساعد گزارش شده است.

طی این بازدید و بررسی دقیق جوانب حادثه دستور ارتقای توان لجستیکی خدمات دریایی و فراساحل در جزایر ناز ظرف ۴۸ ساعت آینده با استقرار تجهیزات و امکانات مورد نیاز از سوی قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفرصادر شد.

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا از غرق شدن یک جوان ۱۷ ساله بیرجندی در ساحل ناز قشم خبر داده بود.

دکتر محمدرضا اسلامی اظهار داشت: این جوان بیرجندی که به همراه سایر همسفران خود برای شنا به منطقه جزایر ناز رفته بود، متاسفانه به دلیل تلاطم دریا غرق شد که جسدش توسط عوامل امدادی پیدا و به ساحل آورده شد.

وی ادامه داد: شرایط نامساعد جوی و دریایی، نا آشنایی به موقعیت ساحلی و عمق آب باعث مرگ این گردشگر عنوان شده است.

جزایر ناز که در جنوب شرق جزیره قشم قرار دارد یکی از سایت‌های ژئوپارک قشم و یکی از عجایب هفت‌گانه این جزیره به شمار می‌آید که با فرودگاه بین‌المللی قشم ۳۷.۲ کیلومتر فاصله دارد.

فاصله جزایر ناز با اسکله مسافربری شهید ذاکری، ۲۹ کیلومتری (نیم ساعت) و تا بندر لافت ۶۱ کیلومتر است.

برنامه‌ریزی بازدید از جزایر ناز نیاز به آگاهی از زمان جزر و مد دریا دارد و بازدید از این پدیده طبیعی کاملا وابسته به پایین بودن سطح آب دریا است. هر نوبت جزر یا مد تدریجی دریا ۶ ساعت طول می‌کشد.  

حدود سه ساعت پس از آغاز جزر (پایین رفتن آب)، دریا به حدی عقب می‌رود که باریکه راه جزایر ناز از زیر آب بیرون می‌آید و شما می‌توانید خود را به این جاذبه شگفت‌انگیز برسانید  و شما تا یک ساعت پس از آغاز مد فرصت دارید که به ساحل اصلی قشم بازگردید.

از این رو می‌طلبد مسافرین با توجه دقیق به هشدارهای کارشناسان، علائم آگاه کننده و توصیه‌ بلده‌های محلی از به خطر انداختن جان خود پرهیز کنند.

رعایت اصول ایمنی و پرهیز از سهل انگاری در مواجهه با هشدارها از مهمترین پیش زمینه‌های سپری کردن ایامی خاطره‌انگیز و بهره بردن از جاذبه‌های طبیعی و بکر است که می‌تواند سفری بی‌خطر و دل انگیز را در کنار خانواده و دوستان رقم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا