آخرین خبرها مدیر بنادر و دریانوردی قشم:

سه فروند شناور ناجی در بنادر دریایی قشم مستقر شدند

مدیر بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد: در آستانه سال نو سه فروند شناور ناجی در مسیرهای دریایی قشم به بنادر پهل، لافت و شهید ذاکری این جزیره مستقر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل ازایرنا، علی اشتری گفت: این شناورها شامل ۲ شناور جستجو و نجات دریایی و یک شناور آتشخوار جهت افزایش ضریب ایمنی دریانوردی شناورهای مسافربری متردد در خطوط دریایی قشم به بندرهای یادشده در این جزیره زیبا مستقر شدند.

وی ادامه داد: شناورهای ناجی مستقر در جزیره قشم از مدرن ترین شناورهای پیشرفته جستجو و نجات دریایی می باشند که با سرعت بسیار بالا و با قابلیت مانور مطلوب و تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی می باشند.   

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان قشم اضافه کرد: این شناورها در صورت نیاز «شناورهای مضطر» و اعلام شرایط اضطراری عمومی و پیچیده از سوی آنان در سریعترین زمان ممکن به کمک آنها خواهند شتافت.

اشتری با اشاره به اینکه در راستای انجام عملیات جستجو و نجات دریایی در ۱۵ نقطه از جزیره قشم هم از ظرفیت های بومی منطقه «همیار ناجی» استفاده می شود، توضیح داد: پرسنل این شناورهای ناجی در صورت دریافت درخواست کمک اضطراری در پهنای نیلگون خلیج همیشه فارس به صورت شبانه روزی کار امدادرسانی به هر شناور ایرانی و غیر ایرانی که نیاز به کمک داشته باشند را انجام می دهند.

۹ اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل،  دهخدا و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.

این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با آغاز تعطیلات پایان سال و حضور انبوه گردشگران و مهمانان رنگ و بوی نوروزی و بهاری به خود گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا