اجتماعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم خبر داد

توزیع اقلام و کالاهای اساسی ایام پایانی سال در قشم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم از توزیع اقلام و کالاهای اساسی ایام پایانی سال با هدف ساماندهی قیمت محصولات کشاورزی و حمایت از اقشار کم درآمد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از ایرنا، مالک یزدان پناه اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در اسفند سال جاری اقلام مختلف کالاهای اساسی مشتمل بر شکر، مرغ، برنج و میوه به منظور توزیع، برای تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۱۷ تُن شکر، ۷۶ تُن مرغ منجمد، ۱۹۳ تُن برنج و ۱۴ تُن روغن برای توزیع به شهرستان قشم اختصاص یافته که پس از معرفی عوامل توزیع از سوی مراجع مرتبط (بخشداری ها، شهرداری ها، اصناف سازمان منطقه آزاد و نظایر آن) مراحل جذب تمامی کالاهای اساسی برای توزیع در سطح شهرستان از جمله بخش شهاب، حرا و شهر قشم  در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم توضیح داد: با توجه به بررسی میدانی و برآورد نیاز شهرستان پیگیری برای تخصیص ۲ تا ۳ برابری این سهمیه در حال انجام است.

یزدان پناه اضافه کرد: همچنین سهمیه آرد مازاد ویژه ایام عید شهرستان نیز در روزهای آتی، با هماهنگی فرماندار قشم و شرکت غله و بازرگانی استان در حال تخصیص است.

وی اعلام کرد: ضمنا قبل از اسفند ۱۴۰۰ نیز ۱۴۲ تُن برنج و ۹ تُن شکر نیز در شهرستان قشم توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم با تاکید بر اینکه هدف اصلی دولت سیزدهم در بحث تنظیم بازار، جلوگیری از نوسانات و تاکید بر توزیع به موقع و مناسب اقلام اساسی و تعادل بخش در بازار است، افزود: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ وظیفه تامین و نظارت  اقلام اساسی به وزارت جهادکشاورزی واگذار شده که کالاهای اساسی با اولویت روستاها و فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده توسط فرماندار شهرستان و برنامه ریزی های انجام شده توسط دستگاه های متولی، شاهد تعادل در قیمت  و دسترسی کالاهای مورد نیاز مردم باشیم.

یزدان پناه ضمن قدردانی از تمام ارگان ها و مراجع مرتبط از جمله فرماندار شهرستان قشم، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، رییس اداره تعزیرات، مدیریت اصناف و بازرگانی سازمان منطقه آزاد، بخشداران و شهرداران افزود: در حال حاضر علاوه بر بخش شهاب، حرا و شهرهای رمکان، درگهان، سوزا در ۱۰ نطقه شهر قشم نیز اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در حال توزیع است.

وی اعلام کرد: همچنین به طور مستمر و روزانه پیگیر مصوبات قرارگاه امنیت غذایی شهرستان قشم خواهیم بود چرا که رصد و کنترل قیمت محصولات کشاورزی از اهداف این قرارگاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا