اجتماعیاخبار مهم

مخازن آب شهر کاملاً پر هستند، کمبود آب نداریم/فرسودگی شبکه تنها مانع شبانه روزی شدن شبکه آب در بافت قدیم قشم

مدیرعامل شرکت آب و برق قشم: حفاظت از منازل شهروندان در بافت قدیم علت اصلی قطعی شبانه آب در این منطقه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، شهرام داوری در حاشیه سی و سومین نشست شورای اسلامی شهر قشم با اشاره به اینکه پوسیدگی شبکه آب علت اصلی قطع آب در هنگام شب است گفت: با توجه به کاهش مصرف و بالا رفتن فشار آب در لوله ها در هنگام شب قطع آب برای حفاظت از منازل شهروندان صورت می گیرد.

او با اشاره به اینکه به تمام مشکلات آب و فاضلاب به ویژه در باقت قدیم واقف هستیم گفت؛ وجود درختان کنوکارپوس به شبکه های آب و فاضلاب آسیب بسیاری وارد می کنند و یکی از مهمترین مشکلات در این حوزه هستند.

فرسودگی شبکه تنها مانع شبانه روزی شدن شبکه آب در بافت قدیم

وی معابر تنگ و عدم دسترسی مناسب در بافت قدیم شهر را یکی دیگر از مشکلات پیش رو برای اجرای طرح های توسعه و یا بازسازی آب و فاضلاب عنوان کرد و افزود: از دیگر مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد خطوط با قدمتی بیش از 4 دهه در بافت قدیم است.

داوری همچنین گفت: فرسودگی شبکه آب در این محلات، موجب بروز خساراتی برای برخی از منازل شده و سمت دگر در ساعات پایانی شب و افزایش فشار آب احتمال شکستگی لوله آب و تخریب دیوارها افزایش می یابد. به همین دلیل ناچاریم تا در ساعت هایی آب محلات را قطع کنیم تا شبکه و خانه های شهروندان آسیبی نبینند.

چاههای جذبی مانع بزرگ احداث شبکه فاضلاب

وچود چاه های جذبی در معابر و کوچه ها از موارد دیگری است که مدیرعامل شرکت آب و برق و تاسیسات به آن اشاره کرد و افزود: در برخی معابر به دلیل تعدد چاه هایی که معمولاً باید در منازل کنده می شد ولی در معابر ایجاد شده است به عنوان یک معضل در اجرای طرح های آب و فاضلاب است و برای اجرای احداث شبکه های فاضلاب نیاز است تا این چاه ها پر شود زیرا در صورت خالی بودن موجب ریزش منازل و ساختمان های محلات خواهد شد.

پرداخت حق انشعاب با کمک بانکها

انعقاد قرارداد و تفاهم نامه هایی میان شهرداری و سازمان با بانک ها برای دریافت تسهیلات ساده تر و دریافت حق انشعاب آب و فاضلاب توسط مردم از دیگر مواردی است که مدیرعامل شرکت آب و برق قشم به آن اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برای بهسازی و ترمیم شبکه اب و برق و اختصاص حق انشعاب به مردم مبلغ هنگفتی نیاز است که قاعئتا هیچ یک از دستگاهها به تنهایی توان اختصاص آن را ندارند به همین منظور در حال رایزنی با بانکهای برای اختصاص خرید انشعاب هستیم که مردم در چندین قسط و به سهولت هزینه انشعاب را پرداخت نمایند.

صرفه جویی در مصرف آب

داوری با اعلام اینکه با اجرای مانور دو هفته اخیر منابع آب شهر کاملا پر می باشند یادآور شد با توجه به اینکه هزینه بسیار بالای تولید هر متر مکعب روزانه بیش از یک میلیارد ریال سوبسید از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در اختیار شرکت قرار می گیرد تا آب با کمترین قیمت ممکن در اختیار مردم قرار گیرد. او افزود: هرچند مشکلی در تامین آب شهر ندایم اما از کلیه شهروندان درخواست دارم که در مصرف آب صرفه جویی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا