اقتصادی

واردات 225 میلیون دلاری در منطقه آزاد قشم/ مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید در صدر واردات

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از ثبت آماری 4800 پرونده واردات به ارزش بیش از 225 میلیون دلار در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از فارس، هرمز امیری با بیان این مطلب، اظهار کرد: از این تعداد بیش از 1418 پرونده ثبت آماری شده مربوط به کالاهای مصرفی در جزیره به ارزش تقریبی بیش از 37 میلیون دلار  است.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار و 950 پروانه واردات کالای همراه مسافر نیز به ارزش تقریبی 68 میلیون دلار از ابتدای سال جاری در منطقه آزاد قشم صادر شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در این مدت بیش از 23 میلیون دلار برای واردات مواد اولیه و قطعات شرکت‌های تولیدی در قالب 137 پرونده ثبت آماری، تخصیص یافت.

وی اظهار کرد: همچنین 139 پرونده ثبت آماری به ارزش بیش از  96  میلیون دلار نیز برای واردات ماشین آلات مربوط به خطوط تولید واحدهای صنعتی اختصاص یافته است.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین ارز تخصیص یافته برای واردات از ابتدای سال جاری مربوط به ماشین آلات خطوط تولید و مواد اولیه و قطعات مورد نیاز شرکت های تولیدی است که نشان دهنده حرکت رو به رشد فضای تولید در جزیره می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا