اخبار مهم مشاور رییس جمهوری:

مناطق آزاد متعلق به مردم است/ حذف عوارض ورود به قشم برای قشموندان

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: تاکنون مناطق آزاد کشور حیات خلوت دولت‌ها و افراد خاص بوده است که در دولت مردمی این مناطق متعلق به مردم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم سعید محمد روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در مقابل مردم جزیره قشم شرمنده هستیم که پس از ۳۰ سال از آغاز فعالیت مناطق آزاد در کشور، هنوز مشکلات معیشتی و ابتدایی زندگی مانند آب و برق دارند.

وی ادامه داد: مناطق آزاد در دنیا و به دنبال آن در ایران برای کمک به اقتصاد کشور ایجاد شدند اما در کشور ما علاوه بر کمک نکردن به اقتصاد کشور، اقتصاد و معیشت مردم منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

مشاور رییس جمهوری تصریح کرد: سهم مناطق آزاد کشور چین از صادرات ۸۰ درصد است و این در حالی اتفاق افتاده است که در ایران سهم مناطق آزاد کشور در صادرات به کمتر از ۲ درصد رسیده است.

وی اظهار کرد: برخی کشورهای منطقه با وسعتی کمتر از قشم و بدون موقعیت ویژه‌ای که این جزیره داراست، توانسته‌اند در اقتصاد به رتبه‌های برتر دنیا تبدیل شوند.

محمد افزود: در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز رونق اقتصاد در مناطق آزاد مشاهده می‌شود که علاوه بر ارزآوری و رونقی که در کشور حاصل کرده‌اند، توانسته اند مردم منطقه را نیز از نظر معیشتی و اقتصادی ارتقا دهند.

وی با اشاره به سهم بانکرینگ امارات متحده عربی ادامه داد: سهم این کشور در سوخت رسانی ۱۰ میلیارد دلار است اما کشور ما با موقعیت بهتر و شرایط طبیعی نتوانسته است زیرساخت لازم برای این صنعت را فراهم کند.

عوارض ورود به قشم برای قشموندان حذف می شود

دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: عوارض ورود در اسکله پهل- لافت برای جزیره‌نشینان حذف می‌شود تا این افراد برای ورود به سرزمین خود هزینه‌ای پرداخت نکنند.

وی ماموریت اصلی مدیرعامل جدید را توسعه اقتصاد کشور در کنار بهبود وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مردم اعلام و تصریح کرد: کشور در شرایط نامناسبی است اما نباید به این بهانه مردم منطقه مشکلات معیشتی داشته باشند.

محمد تاکید کرد: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر وظایف این سازمان است و در کنار آن برنامه ریزی برای حفظ فرهنگ بومی و حتی تاثیر گذاری این فرهنگ غنی بر گردشگران باید سرلوحه اقدامات مدیرعامل جدید باشد.

صبح امروز با حضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد، معاونان، استاندار هرمزگان، ائمه جمعه و جماعت شیعیان و اهل سنت قشم، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی، بزرگان و معتمدان جزیره قشم و جمعی از خانواده ایثارگران از خدمات ۶ ماهه علی درویش پور تقدیر و افشار فتح‌اللهی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم منصوب شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا