اقتصادی

افزایش ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از افزایش ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تجاری این جزیره از ابتدای امسال تا نیمه خردادماه در همسنجی با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، علی اشتری در نشست تشریح عملکرد بنادر قشم در بازه زمانی مذکور، اظهار داشت: مجموع کالاهای تخلیه و بارگیری شده اعم از نفتی و غیرنفتی در این مدت در بنادر قشم رقمی برابر با یک میلیون و 653 هزار و 114 هزار تن است.

وی با اشاره به افزایش 103 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری در مدت ذکر شده در بنادر قشم، افزود: در این مدت یک هزار و 35 کانتینر در بنادر تجاری قشم تخلیه و بارگیری شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به دیگر شاخص‌های مثبت بندری در بنادر تجاری این جزیره از ابتدای امسال تا نیمه خردادماه، خاطرنشان کرد: در این مدت صادر نفتی 10 درصد، ترانزیت نفتی 100 درصد، غیرنفتی 66 درصد و صادرات غیرنفتی نیز دو برابر و میزان ترانشیپ (حمل دو سره) 10 برابر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

اشتری از افزایش 54 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تجاری این جزیره از ابتدای امسال تا نیمه خردادماه در همسنجی با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی جابه‌جایی مسافر از طریق بنادر قشم را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در مدت مذکور چهار میلیون و 158 هزار و 385 نفر مسافر و گردشگری دریایی از طریق بنادر این جزیره جابجا شدند که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا