اقتصادی

۳۲۵ پرونده قاچاق در قشم تشکیل شد

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۵ پرونده قاچاق به شعب تعزیرات حکومتی این شهرستان مرزی وارد شده و بیشترین محکومیت نیز در همین بخش بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، وحید ترکاشوند افزود: این تعداد پرونده قاچاق کالا با نظارت دقیق و مستمر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از قبیل نیروی انتظامی، پایگاه دریابانی و ناو تیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار نیروی دریایی سپاه در این شهرستان مرزی تشکیل و به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از این ۳۲۵ پرونده قاچاق، ۱۷۱ پرونده مربوط به قاچاق دام، ۱۲۸ پرونده مربوط به قاچاق سوخت، ۲۶ پرونده مربوط به سایر کالاها است.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم توضیح داد: در مدت یادشده نیز تعداد پرونده های کالا و خدمات ۸۷ فقره بوده است.

ترکاشوند اضافه کرد: برای متهمان این پرونده ها در مجموع ۲۵۰ میلیارد ریال محکومیت مالی صادر شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با انجام ۱۴۶ نوبت بازرسی و ۳۶ گشت مشترک با همراهی نماینده دادستان، نماینده فرمانداری، بازرسان اداره تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، اصناف منطقه آزاد، اداره‌ صنعت، معدن و شهرداری قشم از اصناف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و غرفه های آرایشی و بهداشتی این جزیره ۱۰۱ واحد متخلف شناسایی که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و ۴۵ واحد دیگر نیز بدون تخلف ارزیابی شدند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم اعلام کرد: قشموندان می‌توانند هر گونه گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کنند.

وی افزود: همچنین شماره ۰۷۶۳۵۲۵۲۵۲۴ اصناف منطقه آزاد قشم نیز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص موارد یادشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا