اخبار مهماقتصادی با دستور ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛

حذف 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده از عوارض تجمیعی دریافتی در بنادر لافت و پهل

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با دستور ویژه دکتر فتح الهی، سرپرست منطقه آزاد قشم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از میزان عوارض تجمیعی دریافتی تمامی خودروها در بنادر مسافری لافت و پهل حذف گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، رامین جعفرپور با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده شرکت های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل (اعم از بار و مسافر) از شمول این مالیات معاف هستند.
وی ادامه داد: بر این اساس با دستور ویژه سرپرست منطقه آزاد قشم از روز 25 بهمن ماه سال جاری، میزان 9 درصد مالیات ارزش افزوده اخذ شده از خودروهای عبوری در اسکله های لافت و پهل حذف شده است.
سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بر این اساس برای وسایل نقلیه تریلی رقم 144 هزار ریال، اتوبوس 153 هزار ریال، ده چرخ 81 هزار ریال، مینی بوس 63 هزار ریال از عوارض تجمیعی دریافتی کسر می گردد.
به گفته جعفرپور؛ همچنین برای خودروهای خاور، وانت و سواری به ترتیب 54 هزار ریال، 45 هزار ریال و 40 هزار و 320 ریال حذف شده است.
گفتنی است پیش از این متولدین قشم دارای کارت فعال هوشمند شهروند الکترونیک از پرداخت تمامی عوارض دریافتی سازمان منطقه آزاد در بنادر مسافری لافت و پهل معاف شده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا