اخبار مهمسلامت فرماندار قشم:

پروتکل‌ها رعایت نشود همه ضرر خواهیم کرد

فرماندار و رئیس ستاد کرونای شهرستان قشم گفت: با توجه به فرا‌گیری سویه اُمیکرون در قشم، در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، همه ضرر خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، محمد محمد حسینی در جلسه ستاد کرونای این شهرستان، اظهار داشت: برای پیشگیری از اعمال محدودیت‌های سفر به قشم که موجب ضرر و زیان به همه فعالان اقتصادی می‌شود، همه باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا را به صورت کامل رعایت کنیم.   

وی افزو: ماه‌های پایان سال و به ویژه ایام تعطیلات نوروزی، مهم‌ترین زمان درآمدزایی مشاغل در جزیره قشم است و همه فعالان اقتصادی باید در زمینه رعایت پروتکل‌ها به عنوان همیاران ستاد کرونای این شهرستان، مشارکت کنند.

به گفته رئیس ستاد کرونای شهرستان قشم، مسئولان مجتمع‌های تجاری، بازارها و فروشگاه‌های مختلف عرضه‌کننده نیاز مردم، با خودداری از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک، می‌توانند آنان را مجبور به رعایت وظایف اجتماعی خود کنند.

وی گفت: ضد عفونی کردن نقاط مورد نیاز در مراکز تجاری و اقتصادی تا بازگشتن به شرایط سالم زندگی باید به صورت مستمر انجام شود. 

فرماندار قشم همچنین بیان داشت: آئین‌های جشن و عزا تا پایان پیک ششم کرونایی، تنها در فضای باز و با کمترین حضور افراد درجه یک خانواده‌ها قابل برگزاری است و از تجمعاتی که بهداشتی در آن رعایت نشود، پیشگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر بالا بودن آمار مرگ و میرهای ناشی از شیوع کرونا در قشم از ابتدا تاکنون، ادامه داد: کسانی که به هر دلیلی از تزریق واکسن کرونا خودداری کرده‌اند هرچه زودتر با هدف سلامت جان خود و دیگران با مراجعه به مراکز تزریق واکسن نسبت به وظیفه اجتماعی خود اقدام کنند.

محمد حسینی با اعلام اینکه ستاد کرونای کشور تزریق واکسن برای افراد 5 سال تا 12 سال را ضروری اعلام کرده است، از خانواده‌هایی که کودکان 5 تا 12 سال دارند درخواست کرد برای تزریق واکسن فرزندانشان به مراکز واکسیناسیون شهرستان قشم، مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا