گردشگری

سفر به قشم از طریق کد USSD هم امکانپذیر شد

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: مسافران قشم برای سفر به این جزیره بدون نیاز به اینترنت می‌توانند از طریق کد دستوری USSD مجوز ورود به این‌ منطقه را هم دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، مرتضی شیخ زاده پنج‌شنبه شب در نشست کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اظهار داشت: با همکاری واحد فن‌آوری اطلاعات سازمان منطقه آزاد قشم، کد دستوری #55*6655* برای صدور مجوز ورود به قشم بدون نیاز به اینترنت فراهم شده است.

وی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم قشم ورود هر گونه مسافر به قشم بدون مجوز سفر ممنوع است و صدور این مجوز از هم اینک با روش‌های متفاوت و آسان در دسترس گردشگران و مسافران نوروزی جزیره قشم قرار گرفته است.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی قشم از نصب هر گونه چادر مسافرتی در سطح جزیره قشم جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا و شرایط خاص سفر به قشم، قطعاً شاهد آمار کمتر ورود مسافران به قشم نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود و شرایط جاده‌ها و اسکله‌های مسافری و گردشگری جزیره هم باید به گونه‌ای باشد که از هرگونه تجمعی جلوگیری شود.

جت اسکی سواری در جزایر ناز قشم ممنوع شد  

رئیس کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم هم در این نشست گفت: نیروی دریابانی قشم مانند هر سال بر فعالیت قایق‌های مسافری و جت اسکی‌ها در سواحل این جزیره نظارت دارد و استفاده از جت اسکی در ایام نوروز در ساحل جزایر ناز ممنوع است.

حسین رفیعی اظهار داشت: با ممنوعیت استفاده از جت اسکی در ساحل جزایر ناز، تمام جت اسکی‌های به ساحل روستای ریگو منتقل می‌شوند.

وی افزود: این تصمیم با هدف جلوگیری از هر گونه برخورد جت اسکی‌ها با مسافرانی که قصد آبتنی در سواحل جزیره ناز دارند گرفته شده است.

رفیعی ادامه داد: نیروهای کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم نوروز امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، علاوه بر ایجاد نظم و امنیت عادی که هر سال در ستاد نوروزی سفر برعهده داشت، جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز بر عهده دارد.

رئیس کمیته انتظامی، امنیتی و ترافیک ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: ایجاد نظم و امنیت به ویژه در بحث جاده‌ای با هدف کاهش تصادفات و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در کمپ ‌پارک‌ها، اسکله‌های مسافری و گردشگری هدف اصلی تفاهم نامه با نیروهای نظامی و انتظامی جزیره قشم است.

بنا بر این‌ گزارش، فرماندهان نیروی دریابانی، پلیس راه، پلیس فرودگاه و نماینده فرماندهی انتظامی قشم در این نشست، با اعلام آمادگی برای ایجاد شرایط ایمن و حفظ امنیت و سلامت مردم و مسافران، نقطه نظرات و راهکارهای خود را ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا