اجتماعی رئیس اداره بیمه سلامت قشم خبرداد:

طرح پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی در محلات کم برخوردار قشم اجرایی می شود

رئیس اداره بیمه سلامت قشم گفت: طرح پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی در محلات کم برخوردار، حاشیه نشین و برای افراد فاقد پوشش های درمانی در شهرستان قشم اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، طیب مرادی با بیان این خبر اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت همگانی به ویژه در محلات کم برخوردار و افراد کم توان مالی و حاشیه شهرها و تاکید فرماندار شهرستان خدمات بیمه سلامت در شهرستان قشم اجرایی می شود.
وی افزود: کلیه افراد فاقد پوشش بیمه درمانی در قشم می توانند به اداره سلامت شهرستان و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کرده و نسبت به دریافت پوشش بیمه سلامت همگانی برای خود و تمامی اعضای خانواده به صورت رایگان اقدام کنند.
امروزه با گسترش بیمه‌ سلامت، نگرانی خانواده‌ها برای انجام روند درمان و ارتقاء سطح سلامتی خود تا حدی نسبت به گذتشه کمتر شده است اما از آنجایی که هزینه‌های درمان بسیار بالا می‌باشد، لیکن داشتن بیمه پایه به عنوان یکی از ضروری‌ترین اقدامات و هزینه‌های افراد به شمار می‌آید.
برخی از افراد جامعه به دلایل مختلف، عضو هیچ یک از بیمه‌های پایه موجود در کشور مانند بیمه تامین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی نبوده و از این جهت نمی‌توانند از کمک هزینه‌های درمانی بیمه گرهای پایه برای خود و خانواده استفاده نمایند، از این سو سازمان بیمه سلامت در سال 1393 با صدور اولین بیمه نامه تحت نظر وزارت بهداشت و درمان به صورت رسمی شروع به کار کرد.
بیمه سلامت توسط دولت برای حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه، یعنی افرادی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌های تامین اجتماعی، خدمات درمانی و یا بیمه نیروهای مسلح نباشند را با هزینه‌ای کمتر نسبت به آن‌ها تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌دهد.
بیمه سلامت صرفا بر روی خدمات درمانی متمرکز بوده و مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی، بیمه نیروهای مسلح و غیره خدمات بیمه بازنشستگی ارائه نکرده، لیکن هزینه کمتری نیز نسبت به آن‌ها دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا