اقتصادی

فاز نخست بندر صیادی «رمچاه قشم» با ۳۲۰میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: فاز نخست بندر صیادی رمچاه قشم با ۳۲۰میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل ازفارس ، عبدالرسول دریایی مدیرکل شیلات هرمزگان امروز اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب با توجه به شرایط استان هرمزگان و سهم مهم مردم این استان در حوزه صید و صیادی، ۲۲ بندرصیادی در نقاط مختلف این استان ایجاد شده است.

 فاز نخست این بندر که مربوط به بازوی غربی آن می‌شود با ۶۹۰ متر و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، افتتاح شد.

وی اظهار داشت: بندر صیادی رمچاه قشم با ۱۰۹ قایق صیادی توانایی ۲۶ هزار تُن صید شامل ساردین ماهی و موتو ماهیان را که در حوزه صادرات و پودر ماهی استفاده می‌شود را دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان ادامه داد: تولیدات شیلاتی استان هرمزگان ۳۷۰ هزار تُن است که با این میزان در رتبه نخست کشوری قرار دارد و در آبزی پروری و تولید ماهی در قفس هم جایگاه مهمی را بخود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از دوهزار و  ۲۰۰ کیلومتر ساحل و جزایر در اختیارمان است، افزود: سه مرکز پاکسازی ذخایر از جمله در قشم، بندر لنگه و در شرق استان هرمزگان با هدف رهاسازی بچه ماهی و میگو ایجاد خواهد شد.

دریایی همچنین از سیاست اجرای سریع فاز دوم و سوم بندر صیادی روستای رمچاه قشم که فاز دوم آن به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا