اجتماعی

دوره‌ آموزشی « نقش برنامه ریزی در توسعه جزیره قشم » در منطقه آزاد قشم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم ، در راستای برنامه راهبردی دکتر افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و در پی تاکیدات وی بر برنامه محور نمودن فعالیت های سازمان، دوره‌ آموزشی « نقش برنامه ریزی در توسعه جزیره قشم » با هدف بهبود مهارت مدیران سازمان و ارتقا کیفیت خدمات و افزایش بازدهی آنها برگزار شد.
مدیرمنابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم روز چهارشنبه با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی درهمه دوره‌های آموزشی از سوی این مدیریت، برنامه ریزی را یکی مهم ترین و اصلی ترین وظیفه مدیران و کارکنان ذیربط دانست و گفت: بدون برنامه ریزی در یک سازمان، رسیدن به اهداف سازمانی امکان پذیر نیست.
حمیدرضا صادقی بر نقش موثر برنامه ریزی درست، علمی و مهارتی درتوسعه جزیره و بهبود کارایی و اثربخشی سازمان هم تاکید کرد و افزود: این نوع برنامه ریزی باعث صرفه جویی در هزینه ها و هم افزایی مجموعه نیروهای عملیاتی جزیره و تسریع در انجام درست و بموقع برنامه های اجرایی سازمان خواهد شد.
به گفته وی عدم برنامه ریزی درست و علمی، باعث طولانی شدن پروژه ها و سرگردانی مدیران، کارکنان اجرایی و مهم تر از همه مردم و در نتیجه موجب هدر رفتن منابع می شود.
مدیرمنابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این مدیریت در راستای برنامه راهبردی سرپرست این سازمان و تاکیدات وی مبنی بر برنامه محور نمودن اجرای فعالیت های سازمان جهت افزایش مهارت کارشناسان و بکارگیری مشارکت آنان در امور اجرایی اقدام به طراحی و برگزاری این دوره کرده است.
وی برخی عناوین محتوایی این دوره را غیر از تعاریف و اهداف شامل انواع برنامه ریزی و توسعه، وضعیت موجود برنامه ریزی و توسعه جزیره قشم و گزارش آماری از وضعیت متغیرهای جمعیتی و اقتصادی جزیره قشم اعلام کرد و گفت: همچنین دراین دوره تعریف مفاهیم کارآیی، اثربخشی و بهره وری در مدیریت برنامه ریزی ارائه و با انجام نقدی بر برنامه های توسعه ای جزیره قشم، پیشنهاداتی نیز جهت برنامه ریزی و توسعه این جزیره مطرح شد.
گفتنی است مدرس دوره‌ آموزشی « نقش برنامه ریزی در توسعه جزیره قشم » که در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، دکتر مرتضی صابری بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا