اخبار مهماقتصادی امام‌جمعه قشم:

نرخ میوه مدیریت نشود محوطه مصلی قشم را میدان میوه وتره‌بار می‌کنیم

امام‌جمعه قشم گفت: گرانی میوه و چند نرخی آن برای مردم آزاردهنده است و این درست نیست که انحصار میوه در جزیره قشم در دست عده‌ای خاص باشد و این افراد هر طور که بخواهند در خصوص مایحتاج مردم تصمیم‌گیری کنند. باید به طور جدی با گرانفروشی میوه برخورد شود؛ در غیراینصورت محوطه مصلی را به میدان میوه وتره‌بار تبدیل خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قشم ضمن تشکر از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) به دلیل شناسایی دو نفر از مدیران فاسد شهرستان قشم بیان کرد: برای برخورد با اینگونه متخلفان، فرقی نمی‌کند فرد یادشده در یک بیمارستان سرراهی باشد یا در جایی بزرگ مشغول انجام وظیفه باشد و باید بدون رودربایستی با اینان برخورد شود.

وی با بیان اینکه باید در زمینه شناسایی و دستگیری درخصوص مفاسد اقتصادی دقت شود، افزود: ذات انقلاب اسلامی در مبارزه مستمر با فساد است و در هرمزگان متاسفانه مدیران مجموعه‌هایی هستند که مسببان وضعیت موجود هستند و همچنان در ادارات جولان می‌دهند.

خطیب جمعه قشم ادامه داد: متاسفانه اگر هم افراد ولایی پای کار بیایند، با فشار فزاینده‌ای به عقب رانده می‌شوند و البته باید توجه داشت بجای برخی مدیران نالایق، شایستگان معرفی شوند و شاگردان و مسببان وضع موجود، جای قبلی ها را نگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم برخورد با فساد در زمینه‌های بازار مسلمین، اجتماعی و شرکت‌ها افزود: گرانی میوه و چند نرخی آن برای مردم آزاردهنده است و این درست نیست که انحصار میوه در جزیره قشم در دست عده‌ای خاص باشد و این افراد هر طور که بخواهند در خصوص مایحتاج مردم تصمیم‌گیری کنند.

امام‌جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: باید به طور جدی با گرانفروشی میوه برخورد شود؛ در غیراینصورت محوطه مصلی را به میدان میوه وتره‌بار تبدیل خواهیم کرد.

وی از مسئولین اصناف شهرداری و منطقه آزاد درخواست کرد با تلاش بیشتر، زمینه را برای کاهش قیمت و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه مهیا کنند.

خطیب جمعه قشم، همچنین بر لزوم برخورد با فساد اخلاقی در برخی سواحل هرمز، کیش و قشم، بیان کرد: این اقدامات مسائل پشت پرده زیادی دارد و باید به دقت مورد بررسی و برخورد قرار بگیرد.

وی با اشاره به شهادت یکی از مامورین وظیفه‌شناس ناجا در برخورد با اراذل و اوباش گفت: اقتدار انتظامی باید در اوج باشد؛ اما برخی از این اوضاع سوءاستفاده می کنند که باید ضمن دستگیری مقصران این حادثه، محاکمه و برخورد با این افراد در دستور کار قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تذکر به شرکت های کوچک و بزرگ گفت: طبق دستور ریاست محترم جمهور باید از نیروهای بومی و ماندگار اعم از کارگری و متخصصین همین خطه برای کارهای مختلف استفاده شود.

حجت‌الاسلام حاجبی با اشاره به بی‌اطلاعی نسل‌های جدید از برخی جریانات انقلاب گفت: دشمن به دنبال انحراف در سطوح مختلف نظام بوده و می کوشد انقلابی‌نماها را جایگزین انقلابی‌ها کند و افراد سست‌عنصر، غرب‌گرا و غرب‌گدا را به عنوان انقلابی واقعی جا بزنند.

وی ادامه داد: مبارزه با فساد در سطوح مختلف مدیریتی را نیازمندیم و در جنگ اقتصادی نیازمند افسران جنگ اقتصادی هستیم و به مدیران سودجوی کارنابلد نیازی نداریم.

امام جمعه شهرستان قشم گفت: نگاه مدیریت جهادی اثربخش است و در همین صنعت خودرو که در جلب رضایت مردم موفق نبود، حمایت درستی شد؛ اما استفاده درستی از این ظرفیت انجام نگرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا