آخرین خبرهااقتصادیدسته‌بندی نشده

صدور ۶۱۸۶ مجوز صادرات و واردات در منطقه آزاد «قشم»

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از صدور افزون بر 6 هزار و 186 مجوز صادرات و واردات در این منطقه طی سال 98 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، علی همایونی صبح امروز در جمع اظهار داشت: افزون بر ۶ هزار و ۱۸۶ مجوز صادرات و واردات طی سال ۹۸ در منطقه آزاد قشم صادر شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت افزون بر ۶۷۳ فروند شناور، بالغ بر پنج هزار و ۷۷۷ کانتینر نیز در این منطقه ترانزیت و ترانشیپ(حمل کالاهای چند مقصدی) شد.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم تعداد مجوزهای صادر شده برای واردات کالا به این منطقه را در همین بازه زمانی پنج هزار و ۶۱۵ مجوز اعلام و عنوان کرد: این تعداد افزون بر ۹۰ درصد کل مجوزهای صادر شده را تشکیل می‌دهد.

همایونی تعداد مجوزهای صادر شده برای صادرات کالا را ۳۳۸ مجوز عنوان و ابراز داشت: این میزان افزون بر پنج درصد از کل مجوزها را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سایر مجوزها ۹۰ ترانزیت ورودی، ۸۴ مرجوعی، ۵۳ صادرات مجدد و ۶ مجوز خروج موقت را در برمی‌گیرد.

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم تعداد کانتینرهای ترانزیت وارده را بیش از سه هزار و ۲۰۴ کانتینر برشمرد و اضافه کرد: این حجم افزون بر ۵۵ درصد کل کانتینرهای وارده بوده و ۲ هزار و ۵۷۳ کانتینر نیز ترانشیپ وارده را به خود اختصاص می‌دهد. 

همایونی خاطرنشان کرد: از نظر صدورمجوز و تخلیه شناور، بهمن‌ماه با ۷۱۹ فقره مجوز و ۸۳ فروند شناور و از منظر تعداد کانتینرهای ترانزیت و ترانشیپ وارده، اردیبهشت‌ماه با یک هزار و ۹۳ کانتینر پرکارترین ماه‌های سال گذشته هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا