اقتصادی

تعامل شیلات و سازمان منطقه آزاد قشم در راستای رونق تولید و اقتصاد

مدیرکل شیلات هرمزگان و مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران با معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مسعود بارانی در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت های شیلاتی در هرمزگان به ویژه شهرستان قشم گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد درخشش دستاوردها و فعالیت‌های شیلاتی در شهرستان قشم با اقدامات تاثیرگذار دولت مردمی هستیم.

وی افزود: شهرستان قشم یکی ازمناطق مهم شیلاتی کشور محسوب می شود و امروزه فعالیت های شیلاتی شهرستان قشم منجر شده است جزیره قشم  رتبه نخست تولیدات شیلاتی در هرمزگان را به دست آورد‌ که با حمایت و تعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان شیلات ایران و استانداری هرمزگان شاهد تداوم این توسعه خواهیم بود.

بارانی آبزی پروری، صید و صیادی، خدمات بنادر صیادی، حفاظت منابع آبزیان، آموزش و ترویج شیلاتی، صنایع شیلاتی، تکثیر میگو، پرورش میگو، تکثیر ماهی، پرورش ماهی در قفس، تکثیر ماهیان زینتی، تکثیر جلبک، پرورش جلبک، تکثیر و پرورش کروکودیل و … از اهم فعالیت های شیلاتی در شهرستان قشم خواند. 

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه شهرستان قشم سالانه حدود 98 هزار تن صید سالانه دارد اعلام کرد: این شهرستان همچنین  رتبه اول صید ساردین ماهیان در کشور را دارد. 

در ادامه مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات ریاست جمهور به ویژه احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان گفت: خوشبختانه شهرستان قشم یکی از مناطق مهم در نظر گرفته شده برای احداث این مرکز است.

ناصر کرمی راد تنوع زیستی بالا و موقعیت خاص جزیره قشم در فعالیت های شیلاتی یک نقطه قوت برای این شهرستان خواند و گفت: امید داریم بتوانیم با بهره برداری از مرکز بازسازی ذخایر آبزیان وتوسعه اراضی در نظز گرفته شده  در  شهرستان قشم گامی مهم در بازسازی و حفظ ذخایر آبزیان برداریم.

همچنین در ادامه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از سیاست گذاری و هدف گذاری پرورش میگو در جزیره قشم براساس سیاست‌های کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد دریا محور خبر داد و افزود: امید داریم بتوانیم در تعامل با شیلات و با استفاده از دانش روز شاهد رشد در تولیدات شیلاتی به ویژه در حوزه آبزی پروری شهرستان قشم باشیم.

 عظیم‌زاده اردبیلی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته و حرکت در مسیر تعاملی رشد، فرصت های جدیدی برای معرفی و توسعه ظرفیت های موجود و همچنین رونق شیلاتی در شهرستان قشم ایجاد خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا