اجتماعی

٢ کیلومتر از سواحل قشم پاکسازی شد

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با آغاز پویش پاک‌سازی سواحل و معابر برون‌شهری با محوریت کانون محیط زیست شهر قشم و در نخستین اقدام ٢ کیلومتر از سواحل قشم پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، شاهد ملازم افزود: در نخستین مرحله از این پویش، ساحل روستای هُلُر با حضور ۵٠ تَن از اعضای فعال کانون محیط‌ زیست پاک‌سازی و زباله‌ها به سایت دفع پسماند منتقل شد.
وی ادامه داد: این پویش با هدف فرهنگ‌سازی و پاک‌سازی معابر و سواحل برون‌شهری با استفاده از توان کانون‌های محیط زیستی محلی و فعالان محیط زیست روستاها طراحی و اجرا شده است.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: این سازمان در تلاش است تا جزیره قشم بر پایه اصول محیط زیست و تمرکز بر برند «جزیره سبز» مدیریت شود.
وی اظهار کرد: ایجاد هسته‌های محیط زیستی نخستین اقدام در این راستا و انسجام فعالان محلی محیط‌ زیست جزیره در یک کانون گام بعدی برای تحقق این برند است.
ملازم ضمن دعوت از علاقه‌مندان محیط‌ زیست جزیره برای پیوستن به کانون محیط‌ زیست منطقه آزاد قشم تاکید کرد: این پویش تا پاک‌سازی کامل سواحل جزیره، ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا