گردشگری

اسکان گردشگران جزیره قشم در 15 سالن سرپوشیده/نصب چادر مسافرتی در شرایط بحران ممنوع

رئیس کمیته ستاد بحران و پدافند غیرعامل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: 15 سالن ورزشی سرپوشیده برای اسکان موقت گردشگران در شرایط بحران در سطح جزیره قشم آماده خدمات است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، مجید فرهادی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی اداره هواشناسی استان و شهرستان قشم، شرایط جوی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شرایط غیرعادی است و گردشگران جزیره را در این دو روز در 15 سالن‌ سطح جزیره اسکان خواهیم داد.
وی ادامه داد: ساکنان جزیره و گردشگران تا برقراری شرایط عادی از پارک کردن خودرو زیر درختان و اماکنی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، خودداری کنند.
رئیس کمیته ستاد بحران و پدافند غیرعامل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از گردشگران خواست در شرایط بحران جوی از روشن کردن آتش در فضای باز که احتمال آتش سوزی را افزایش می‌دهد، خودداری کنند.
از دیگر مواردی که وی بر رعایت آن تاکید کرد می‌توان به دوری از قرار نگرفتن زیر تابلوهای تبلیغاتی و بنرها، داربست‌های فلزی و تابلوهای برق اشاره کرد.
فرهادی یادآور شد: در شرایط وزش شدید طوفان ساکنان و گردشگران از تردد غیر ضروری خودداری کنند و به جای ساتفاده از آسانسور با توجه به احتمال قطعی برق از پله‌ها برای تردد استفاده کنند و ه درب منازل و پنجره‌های ساختمان‌های خود را هم ببندند.

شایان ذکر است؛ براساس اخطار اداره هواشناسی، امروز و فردا هفتم و هشتم فروردین ماه باد شدید در جزیره جریان خواهد داشت.
بسته شدن مسیر مسافری قشم به جزیره هرمز و جزیره لارک و همچنین تعطیلی اسکله‌های گردشگری هنگام، شیب دراز و کندآلو از اثرات تغییرات جوی در این دو روز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا