آخرین خبرها در حمایت از آسیب دیدگان کرونا:

۴۴۰ میلیون ریال اجاره بهای اوقاف قشم بخشیده شد

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم: به دلیل شیوع ویروس کرونا و در حمایت از آسیب‌دیدگان ناشی از آن، ۴۴۰ میلیون ریال از اجاره بهای اوقاف قشم بخشیده شد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام روح الله صفری گفت: این بخشودگی که با مجوز سازمان اوقاف کشور انجام گرفت، شامل 43 مستاجر قشمی شد.

وی ادامه داد: در اثر این بخشودگی، درآمد اوقاف قشم برای ۶ ماه اول امسال در همسنجی با مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد کاهش داشت.

رییس اوقاف قشم تصریح کرد: بیشترین مطالبات ااین اداره مربوط به دستگاه دولتی است که حدود پنج میلیارد ریال برآورد می‌شود.

۲ وقف به ارزش ۶۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال در قشم ثبت شد

وی تصریح کرد: در 6 ماه نخست امسال ۲ واقف نیکوکار قشمی ۲ ملک مسکونی به ارزش ۶۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال را وقف کردند.

صفری افزود: یک باب منزل مسکونی دارای سه واحد با نیت تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و دیگری با نیت طعام و روضه خوانی سیدالشهدا وقف شدند.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال همچنین ۲ مسجد جدید به ثبت رسیده است.

رییس اوقاف و امور خیریه قشم افزود: درخواست برای اخذ سند مالکیت ۴۴ پرونده موقوفات شهری به اداره املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم ارسال شد که ۱۲ درخواست پس از بررسی به معاونت عمرانی سازمان مربوطه ارسال شد.

وی اظهار کرد: تعداد ۲۰ پرونده نیز در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ثبت شده که در خارج از محدوده سازمان منطقه آزاد قشم است و امیدواریم تا پایان سال سند آن صادر شود.

صفری افزود: امسال به درخواست این اداره ۲ زمین در مجموع به مساحت ۸۰۰ متر مربع برای ساخت مسجد از سوی سازمان منطقه آزاد قشم واگذار شده است.

رییس اوقاف و امور خیریه قشم افزود: این زمین‌ها با کمک مردم و خیران و تشکیل هیات امنا ساخته و در اختیار مردم مومن جزیره قشم قرار می‌گیرد.

۶۲۳ رقبه، ۶۰۷ موقوفه متصرفی و ۱۶ موقوفه غیر متصرفی در شهرستان قشم به ثبت رسیده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا