محیط زیست

برگزاری کارگاه آموزشی بمناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان‌زایی در موزه ژئوپارک جهانی قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم از برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی مبارزه با خشکسالی و بیابان زایی با شعار «نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» در موزه ژئوپارک جهانی قشم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، سجاد اشگرف با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این کارگاه موضوعاتی پیرامون اهمیت و فواید بیابان در زمینه تنوع زیستی و حوزه های مربوط به انرژی های تجدیدپذیر مطرح شد.
وی ادامه داد: چرای بیش از حد، جنگل زدایی، استفاده از فناوری های قدیمی در حوزه کشاورزی و افزایش رشد جمعیت و تغییرات اقلیمی از مهمترین مسائلی است که موجب گسترش بیابان ها می شود و برای مقابله با آن نیازمند برنامه ریزی هستیم.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم تصریح کرد: در مراسم گرامیداشت روز جهانی مبارزه با خشکسالی و بیابان زایی اقدامات مختلفی از جمله کاشت درختان بومی، پخش سیلاب و ذخیره آب باران به عنوان برنامه ها و اقدامات پیشگیرانه معرفی گردید.
اشگرف با اشاره به شعار روز جهانی مبارزه با خشکسالی و بیابان زایی، افزود: شعار روز جهانی مقابله با بیابان زایی «نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار سرزمین» به مهمترین و اثرگذارترین قشر جامعه، یعنی زنان اختصاص پیدا کرده چراکه نیمی از نیروهای کار مدیریتی و کشاورزی در جهان زنان هستند که می توانند ترویج دهنده فرهنگ زندگی مسالمت آمیز با طبیعت باشند.
گفتنی است، مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1994 به منظور افزایش آگاهی عمومی در این زمینه و پیگیری جدی تر برنامه های کنوانسیون، روز 17 ژوئن را با عنوان روز جهانی مبارزه با بیابان زایی نام گذاری کرد و تا به امروز 195 کشور در این کنوانسیون عضویت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا