اقتصادی

فقدان ورزشگاه در قشم دردآور است/معطلی سه ساله 37 درخواست مزرعه پرورش میگو با کارشکنی اداره کل شیلات هرمزگان

رئیس شورای شهر قشم با اشاره به پیگیری های مداوم ایجاد یک ورزشگاه مناسب و در شأن مردم شریف قشم گفت: قشم یک ورزشگاه مناسب ندارد و این دردآور است در حالیکه بارها گفته ایم و مدیر کل تربیت بدنی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم به قشم دعوت کرده ایم اما نتیجه ای نگرفته ایم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، حبیب بازماندگان قشمی در نشست خبری که با حضور شهردار قشم برگزار شد با گلایه از نبود یک ورزشگاه مناسب و درخور شأن جزیره نشینان اظهار کرد: در حال حاضر دو ورزشگاه تختی و سام و زال در جزیره قشم وجود دارد که ورشگاه تختی بیشتر به یک مخروبه شبیه است تا ورزشگاه و با نور و چمن نامناسبی که دارد قابل استفاده نیست.
وی افزود: ورزشگاه سام و زال نیز که در دولت پیش سالن آن آماده شده بود نیز رها شده و قابلیت بهره برداری ندارد.
رئیس شورای شهر قشم همچنین به سالن بسکتبال اشاره کرد و افزود: یک سالن بسکتبال نیز در قشم وجود دارد که توسط شهرداری احداث شده اما در اختیار کمیته واکسیناسیون کووید 19 قرار دارد و با وجود اینکه امکان جابجایی برای آن ها وجود دارد با تمام پیگیری ها حاضر به همکاری نشده اند تا این مکان برای ورزش در اختیار جوانان قرار بگیرد؛ انتظار می رود شورای تامین و فرماندار محترم قشم به این مسئله ورود کرده و رسیدگی کنند.

معطلی سه ساله 37 درخواست مزرعه پرورش میگو با کارشکنی اداره کل شیلات هرمزگان
بازماندگان قشمی در این نشست با اشاره به دوگانگی مدیریت میان شیلات استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم در ارائه مجوزهای ایجاد حوضچه های پرورش میگو به سرمایه گذاران تصریح کرد: از سال 97 تاکنون 37 درخواست ایجاد مزرعه پرورش میگو به دلیل دوگانگی که میان سازمان منطقه آزاد و اداره شیلات هرمزگان وجود دارد معطل مانده است.
وی با بیان اینکه شیلات در خصوص رفع این مشکل پاسخگو نیست تاکید کرد: سرمایه گذاری که در سال 97 قصد احداث مزرعه پرورش ماهی را داشت سه سال پیش می توانست به سرمایه خود در قشم حوضچه های پرورش میگو ایجاد کرده و اشتغال مناسبی برای جوانان محلی ایجاد کند به ویژه که این مزارع به صورت متراکم ایجاد شده و در زمین برای ساخت این حوضچه ها صرفه جویی صورت می گرفت اما این موقعیت به دلیل دوگانگی مدیریت به وجود آمده و عدم پاسخگویی شیلات هرمزگان از بین رفت.
ضرورت تشکیل اتحادیه صنوف از دیگر مواردی است که رئیس شورای شهر قشم در این نشست به آن اشاره کرد و افزود: اگر صنوف قشم دارای اتحادیه و اتاق بازرگانی باشند و اداره صنوف توسط افراد فعال در هر صنف صورت بگیرد می توانند از تسهیلاتی که به آن ها تعلق می گیرد استفاده کرده و از مالیاتی که بر دوش بازرگانان و بازاریان گذاشته شده است نیز معاف شوند.
صدور سند مالکیت برای املاک شهرداری که در طی 60 سال گذشته از داشتن این امتیاز بی بهره بودند نیز از مواردی است که رئیس شورای شهرقشم در این نشست به آن اشاره و تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا