اجتماعی امام جمعه:

قشم در تخصیص اعتبارات پررنگتر دیده شود/ بلع سرمایه ها توسط زالوهای رانتخوار

امام جمعه شهرستان قشم گفت: برای توسعه قشم باید سهم اعتباراتش پررنگتر شود و به منظور برقراری عدالت، میزان بیشتری به این شهرستان اختصاص یابد و نباید به دلیل منطقه آزاد بودن، تخصیص بودجه به این شهرستان کمتر از نیازها باشد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم بیان داشت: باران رحمت الهی است و آنقدر این باران برای قشم خوب بود که چند مدیر ناکارآمد را عوض کرد و نیاز به دو یا سه باران دیگر داریم.
امام جمعه قشم با اشاره به آبگرفتگی برخی معابر قشم در محدوده بافت قدیم قشم، افزود: اگر وضعیت دریا در حالت مد بود معلوم نبود شاهد چه اتفاقاتی بودیم.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت باید قبل از بروز بلایا اتفاق بیفتد، اظهار داشت: متاسفانه اصل مشکلات و راهکار حل آن نزد مدیران وجود داشته و دارد؛ اما تاکنون عزمی برای حل آن وجود نداشت.
خطیب جمعه قشم از زحمات بسیار زیاد بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد، شهرداری و سایر ارگان های شهرستان تقدیر و اضافه کرد: از حل نشدن بخشی از نواقص گله داریم و موضوع منازل و بافت فرسوده که هم چهره شهر را زشت کرده و هم مردم را با مشکل جدی مواجه کرده باید هر چه زودتر حل شود.
وی ادامه داد: با وجود اینهمه مهندس و دکتر، نباید مشکلی داشته باشیم و به سرعت راهکارهای حل مشکل آبگرفتی معابر و بافت فرسوده برطرف شود.
حجت الاسلام حاجبی مساله آب و پل خلیج فارس را در حال انجام دانست و افزود: توسعه و حل مشکلات صنایع یکی از مهمترین موضوعات بوده و نیاز به افراد جهادی عاقل و فهیم برای حل این مشکلات است.
وی مشکلات گمرکی برای صادرات و واردات را مشکلزا دانست و گفت: هر روز تجار و بازرگانان قشم با این موضوعات درگیرند و اگر بخشنامه های ضد تولید و صادرات داریم، باید با مذاکره و نامه نگاری برچیده شود.
امام جمعه شهرستان قشم تاکید کرد: نگاه دولت ها از خادمی و نوکری باید بشود نه ریاست و در این راه افرادی که سمت هایی در سه قوه دارند باید بدانند که مسئول هستند و باید مورد سوال و جواب قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه نحوه نگاه شهید سلیمانی درباره حجاب، گفت: راه و مسیر آن شهید والامقام باید تداوم یابد و اگر بی حجاب و بدحجاب در جامعه وجود دارد، ما باید تذکر بدهیم.
امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه ما دوست نداریم کسی بدون رعایت آداب مهمانی وارد منزل ما شود، افزود: گردشگرانی که همراه خانواده به قشم سفر می کنند، بسیار حجاب را رعایت می کنند دقیقا افرادی که حجاب را رعایت نمی کنند، نه خریدی می کنند و نه ارمغانی بجز بی فرهنگی برای شهر دارند.
خطیب جمعه قشم با بیان اینکه یک جلوه های زیبای اسلام را نام ببریم حجاب است، اضافه کرد: تنها جلوه دین و تعهد مساله حجاب است و همه موظف هستیم و تکلیف داریم تذکر دهیم.

خبرنگار: نصیر عالیخانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا