اجتماعی امام جمعه:

دهه مکتب حاج قاسم سلیمانی در قشم برگزار می‌شود/ آغاز یادواره از شهر طبل

امام جمعه شهرستان قشم گفت: به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یادواره این شهید به صورت «دهه مکتب حاج قاسم» در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی روز دوشنبه در نشست هماهنگی یادواره شهید سلیمانی در قشم افزود: ترویج مکتب شهید سلیمانی امری ضروری است که نباید به روزهای سالگرد شهادتش ختم شود.

وی ادامه داد: مکتب حاج قاسم مجموعه‌ای از رفتارها، کنش‌ها، واکنش‌ها، سخنان و رفتارهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره است که باید همواره در جامعه مورد تاکید قرار گیرد.

امام جمعه قشم تصریح کرد: در مکتب سلیمانی زیباترین جلوه، ایثار است که این شهید والامقام از جان و مال و آبرویش برای حفظ اسلام و انقلاب گذشت.

وی خدمت و جهاد را از سایر جلوه‌های این مکتب خواند و تاکید کرد: امنیتی که این شهید در کشور و منطقه خاورماینه برقرار کرد مثال زدنی است.

حاجبی قاسم سلیمانی را تربیت یافته مکتب اسلام خواند و افزود: وی به عنوان سیدالشهدای جبهه مقاومت شناخته می‌شود و از این رو جلوه‌های صلح و تقریب امت اسلامی باید در یادواره این شهید برجسته شود.

وی تصریح کرد: همچنین از تمامی ظرفیت‌های موجود در جامعه به ویژه نمازجمعه و آحاد مردم برای معرفی مکتب شهید سلیمانی استفاده شود.

امام جمعه قشم اظهار کرد: انتقال این مکتب به نوجوانان و جوانان جامعه امری ضروری است که با امور فرهنگی قابل اجراست.

مراسم ده‌گانه شبی با شهدا در همه بخش‌های قشم برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه قشم گفت: ۱۰ یادواره شهدا ویژه بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی از هفتم تا شانزدهم دی‌ماه در سه بخش مرکزی، شهاب و حرای قشم برگزار می‌شود.

سرهنگ حجت امیری‌کیا در این نشست افزود: افتتاحیه این برنامه از شهر طبل آغاز می‌شود و با جشنواره به رنگ هنر در شهر قشم پایان می‌یابد.

وی با اشاره به حضور سخنرانان کشوری در یادواره شهید سلیمانی ادامه داد: این مراسم‌ها با مشارکت اقشار مختلف مردم شامل فرهنگیان، هیات‌های مذهبی، شهرداری‌های قشم، درگهان، سوزا و طبل، دانشگاهیان، طلاب و روحانیون اهل سنت و شیعه، نیروهای نظامی و انتظامی، اصناف و بازاریان در سراسر جزیره قشم برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه قشم تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، کلنگ‌زنی طرح‌ها، بهره‌برداری از طرح‌های آماده، توزیع بسته و محصولات فرهنگی و ایجاد میز خدمت از سایر برنامه‌های پیشنهادی این ستاد است که در دهه مکتب حاج قاسم سلیمانی اجرایی می‌شود.

نشست هماهنگی یادواره شهید سلیمانی در قشم با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه و انتظامی، بخشداران، شهرداران، مشاور امور ایثارگران سازمان منطقه آزاد قشم و مدیران شهرستان در دفتر امام جمعه قشم برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا