فرهنگی هنری
موضوعات داغ
دربیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان آمده است:

هیچ کس حق ندارد حرمت خبرنگاران را خدشه دار کند/خبرنگاران مورد تایید بالاترین دستگاه حاکمیتی استان نیاز به استعلام حراستی ندارند

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان در بيانيه ای، بی حرمتی به خبرنگاران استان درجریان بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم در این بیانیه آمده است : تلاش ومجاهدت فعالان عرصه رسانه در راستای آگاهی بخشی عمومی بر کسی پوشیده نیست لذا هیچ کس حق ندارد به بهانه های مختلف شأن وجایگاه مجاهدان حریم دانایی را خدشه دار کند. رفتار خارج از اخلاق و جلوگیری از ورود خبرنگاران مورد تایید روابط عمومی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید معاون اقتصادی رئیس جمهور از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و ممانعت نه تنها برگ دیگری از ضعف شدید در تعامل با اهالی رسانه استان توسط مدیران پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را عیان نمود بلکه بی حرمتی به بالاترین دستگاه حاکمیتی استان نیز محسوب می شود. وقتی از ساعت 6 صبح خبرنگاران با هماهنگی استانداری معاون رییس جمهور را همراهی می کنند و تمامی بازدیدها و جلسات را پوشش می دهند، چگونه یک صنعت به خود اجازه می دهد در بین برنامه ورود خبرنگاران را مشروط به استعلام حراست و سایر تشریفات نماید‌. وقتی معاون رییس جمهور بدون تشریفات در بین مردم حاضر می شود چگونه مدیران این صنعت از رفتار آنان الگو نمی گیرند و با نماینده افکار عمومی آنهم چهره های شناخته شده اینگونه رفتار می کنند.
توجیهات نخ نمای عدم هماهنگی مدیران داخلی آن شرکت ، تاخیر در اعلام کدملی خبرنگاران به مسئولان ذیربط ، اختلافات بین بخشهای مختلف و بهانه های غیر منطقی با هیچ منطقی سازگار نبوده و پذیرفتنی نیست . نقش خبرنگاران محلی در ارتباط با افکار عمومی بسیار برجسته تر و اثر گذارتر است که برخی از این ظرفیت غفلت کرده اند .
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان با قدردانی از مداخله استاندار و رفع موانع ورود خبرنگاران به پالایشگاه ومحکومیت بی احترامی به همکاران مدعو در این مراسم ،این پرسش را مطرح می کند که :چرا رفتاری نشان می دهند که باید عالیترین مدیر دولت در استان بواسطه ضعف مدیریتی یک مجموعه در تنظیم و اجرای برنامه بازدید به مسئله ورود نماید ؟ چرا برخی هنوز به رشد مدیریتی در تعامل با اهالی رسانه نرسیده اند که اینگونه همکاران ارجمند مورد مؤاخذه قرار گرفته و از ورود آنان به مجموعه ممانعت شود؟

این تشکل صنفی ضمن حمایت از خبرنگاران استان با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل همه بخشها با رسانه ها خواستار دلجویی و تغییر رفتار خلاف اخلاق و انصاف با خبرنگاران حاضر در مراسم بازدید معاون اقتصادی رییس جمهور از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس می باشد، چرا که همه آنها امروز به خوبی نسبت به انعکاس برنامه های دولت اقدام و ثابت کردند مانند همیشه در جهت اعتلای نظام و توسعه استان پای کار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا