اخبار مهم

واحد دوم نیروگاه گازی غدیر قشم وارد مدار شد

با همت و تلاش شرکت گاز هرمزگان، فاز دوم نیروگاه گازی غدیر قشم جهت تولید برق، وارد مدار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر،مصطفی تندرو، مدیر عامل نیروگاه غدیر قشم در جلسه ای که با حضور،فواد حمزوی مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان برگزار شد،افزود: با تلاش شبانه روزی نیروهای شرکت گاز استان هرمزگان و مساعدت خوب اداره گاز جزیره قشم، گاز رسانی به فاز دوم نیروگاه غدیر قشم، وارد مدار شد که تحقق این امر بی شک عینیت بخشی به شعار سال یعنی تولید،پشتیبانی و مانع زدایی هاست.

وی افزود: در شرایط بحرانی برق که در کشور حکم فرماست، با تزریق حدود یک میلیون و نهصد هزار متر مکعب گاز در شبانه روز در نیمه اردیبهشت سال جاری، واحد دوم گازی نیروگاه نیز وارد مدار شد و هم اکنون هر دو واحد نیروگاه فعال و با حداکثر توان در حال تولید برق می باشند.

تندرو اظهار کرد: هم اکنون این نیروگاه با توجه به شرایط محیطی و دمای هوا با ظرفیت 285 مگاوات برق در حال تولید است و تاکنون بیش از یک میلیون مگاوات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری منتقل شده است.

مدیرعامل نیروگاه غدیر قشم تصریح کرد: به فضل الهی و با تولید این میزان برق،تلاش ها و مساعدت های مدیران شرکت ملی گاز ایران و هرمزگان در به تحقق رساندن شعار “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” به بار نشست.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد نسبت به تامین گاز پایدار نیروگاه از طریق خطوط انتقال گاز مطمئن در آینده اقدامات لازم صورت پذیرد.

گفتنی است نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر قشم با سرمایه گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت گروه مپنا احداث گردیده است و واحدهای اول و دوم گازی ، سال گذشته افتتاح و بهره برداری رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا