فرهنگی هنری

استفاده از ظرفیت هنرمندان در معرفی برند گردشگری قشم / روستاهای جزیره ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با استفاده از ظرفیت های هنرمندان حوزه های مختلف جزیره، می توان به معرفی بهتر برند گردشگری قشم پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرقشم، علی درویش پور در نشست صمیمانه با اصحاب هنر و فرهنگ جزیره قشم، اظهار کرد: عنصر فرهنگ و هنر همواره نقش بسیار موثری در رشد و بالندگی جامعه داشته است.
وی ادامه داد: با تعامل، همفکری و همراهی بخش های مختلف و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در قشم می توانیم برای پیشرفت جزیره و توسعه متوازن منطقه اقدام کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: هنرمندان به واسطه تاثیرگذاری در جامعه می توانند در همراه کردن جوامع محلی برای معرفی ظرفیت های موجود، رونق صنعت گردشگری و توسعه جزیره قشم نقش مهمی ایفا کنند.
به گفته درویش پور؛ قشم دارای ظرفیت های کم نظیری است و برندسازی و جریان سازی صنعت گردشگری جزیره باید متناسب با ذائقه مردم ایجاد شود تا شاهد رشد این صنعت در منطقه باشیم.
وی با بیان اینکه با وجود تلاش های صورت گرفته در حوزه های زیرساختی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، افزود: افرادی که مسئولیت پذیر هستند می توانند برای توسعه متوازن و پایدار منطقه اثرگذار باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: برای معرفی بهتر جزیره قشم و جذب گردشگر می توان از ظرفیت برگزاری همایش ها و جشنواره های ملی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بهره برد.
درویش پور با اشاره به ظرفیت های فرهنگی موجود برای جذب گردشگر در منطقه، خاطرنشان کرد: با معرفی هدفمند میراث ملموس و ناملموس جزیره می توانیم شاهد حضور گردشگران بیشتری در قشم باشیم.
وی بیان کرد: هر روستای جزیره قشم ظرفیت دارد تا تبدیل به مقصد گردشگری شود و می توان با برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری به معرفی بهتر میراث فرهنگی ملموس و ناملموس جزیره کمک کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با استفاده از ظرفیت رسانه ها و با تعامل و همکاری انجمن های فرهنگی و هنری و تمامی هنرمندان جزیره، می توانیم شاهد پویایی و معرفی بهتر برند گردشگری قشم جهت جذب گردشگران در منطقه باشیم.
درویش پور در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان جزیره قشم با همکاری یکدیگر باید “سرود قشم” را به عنوان یک نماد فرهنگی و هنری منطقه آماده کنند.

نقش هنرمندان برای معرفی میراث ملموس و ناملموس قشم
براساس این گزارش، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: ویژگی های فرهنگی و هنری موجود در جزیره قشم، این منطقه را تبدیل به یکی از بی نظیرترین نقاط کشور کرده است.
مهدی زارعی با اشاره به ظرفیت های متنوع موجود در نقاط مختلف جزیره، افزود: هر کدام از روستاهای قشم دارای ویژگی خاصی هستند که می توان از آنها برای معرفی توانمندی های مختلف و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس منطقه بهره گرفت.
وی اضافه کرد: میراث ملموس و ناملموس جزیره قشم می تواند یکی از جاذبه های مهم گردشگری باشد که متاسفاه هنوز به خوبی معرفی نشده و راه طولانی برای معرفی این ظرفیت ها در پیش است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: هنرمندان با توجه به جایگاه اجتماعی خود و تاثیرگذاری در میان جوامع محلی، در معرفی میراث فرهنگی و هنرهای بومی این منطقه نقش مهمی دارند.
به گفته زارعی؛ امروز باید با نگاهی جهانی و منطقه به فکر معرفی هنر و میراث ملموس و ناملموس جزیره قشم باشیم و با استفاده از این عناصر به جذب گردشگر و پیشرفت صنعت گردشگری کمک کنیم.
وی در پایان با اشاره به نکات مطرح شده از سوی اهالی فرهنگ و هنر قشم در این جلسه، خاطرنشان کرد: بیان مطالبات و مشکلات از سوی هنرمندان، اراده ما را برای پیگیری و رفع کمبودها جدی تر کرد.
همچنین علیرضا کمساری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد این اداره کل طی سال های گذشته ارائه کرد.
گفتنی است در این جلسه هنرمندانی به نمایندگی از 6 انجمن هنری فعال (شعر، داستان، عکس، هنرهای تجسمی، موسیقی و هنرهای نمایشی) به بیان نظرات و مطالبات خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا