مذهبی

ایران لبریز از شور و شادی میلاد بهانه هستی

 تمامی شهرها، بخش ها و روستاهای جزیره تمدنی قشم همچون سایر مناطق ایران در آستانه میلاد پر برکت رحمت عالمیان حضرت مُحمد بن عبدالله (ص) پیام آور وحی و بهانه وجود هستی، لبریز از شور و شادی است و ساکنان سرزمین آب و آفتاب از اعماق دل و جان با خود نجوا می کنند دل را سپرده‌ایم به عشقش که قرن‌هاست بنیانگذار وحدت دلها محمد است.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، به همین مناسبت تمامی مکان های عمومی، میدان ها و خیابان های شهرستان مرزی قشم چراغانی و با ریسه های رنگی آذین بندی شده است.

ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس که عشق و ارادت آنان به پیامبر بزرگ اسلام و ائمه اطهار (ع) در کشور زبانزد است، از چند روز گذشته و امروز به یمن میلاد فرخنده پیام آور صلح و دوستی و آخرین فرستاده خدا به جشن و شادمانی می پردازند.

در آستانه ولادت با سر سعادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله زمزمه «تو میر عشقی و عاشقان بسیار داری» و «پیغمبری با جان عاشق کار داری» از زبان سالمندان و جوانان، زنان و مردان جزیره نشین شنیده می شود.

همچنین به همین مناسبت در بیشتر مساجد این جزیره تمدنی آیین های جشن و سرور برپاست و ستایشگران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت مولودی خوانی می کنند.

قرار است به میمنت فرخنده میلاد حضرت ختمی مرتب محمد مصطفی(ص) و ششمین امام شیعیان جهان امام جعفر صادق(ع) امشب صدها مراسم عقد و عروسی در شهرها و روستاهای این جزیره برپا شود و دهها زوج جوان به خانه بخت بروند.

همچنین قرار است امشب برنامه های شادی و سرور در کمپ آفتاب ۲ در ساحل جنوبی این جزیره و مسجد النبی شهرستان مرزی قشم برگزار شود و فردا سه شنبه نیز ویژه برنامه محفل قرآنی همزمان با ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق(ع) در مسجد النبی (ص) واقع در میدان شهدای گمنام شهر قشم به صورت مستقیم از شبکه سه سیما پخش شود.

آخرین فرستاده حق حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع الاول سال ۵۷۰ عام الفیل در مکه مکرمه دیده به جهان گشود.

خانم پیامبران دارای لقب های همچون رسول الله، امین، مصطفی، خاتم النبیین، رسول اکرم، نبی الرحمه، سیدالمرسلین، رسول اعظم طه و یس بودند و کنیه ایشان ابوالقاسم و ابوابراهیم است.

حضرت محمد(ص) در ۲۵ سالگی با خدیجه(س) از بانوان ثروتمند و صاحب نام مکه ازدواج کرد؛ بانویی که پس از آغاز رسالت رسول اکرم(ص) تمام ثروت خویش را در راه گسترش دین آسمانی اسلام صرف کرد.

حضرت رسول اکرم(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری در ۶۳ سالگی در مدینه منوره دیده از جهان فرو بست.

همچنین ۱۷ ربیع الاول همچنین یاد آور سالروز ششمین مهر سپهر احمدی و ششمین امام از سلسله سلاله امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) است.

امامی که در دوران عمر پر برکتش تعداد زیادی در مکتب نورانی اش تلمذ کردند و منادی اشاعه دین محمد(ص) و ائمه هدی معصوم (ع) شدند.

امامی که موسس مذهب جعفری است همان اختر تابناکی که در وصف او باید گفت: خدا را با نگاه حضرت صادق عبادت کن و در معراج اندیشه، ضریحش را زیارت کن.

امام جعفر صادق (ع) در هفدهم ربیع الاول ۸۳ هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود، ایشان فرزند امام پنجم شیعیان امام محمدباقر (ع) بود و مادرش ام فروه در شرافت و بزرگواری، آن چنان شهرت داشت که گاهی امام صادق (ع) را ابن المکرمه به معنای فرزند بانوی کرامت می نامیدند.

کنیه آن حضرت ابو عبدالله و لقب ایشان صادق است، از دیگر لقب های این امام همام می توان به ابا اسماعیل، الخاص، ابوموسی، الفاضل، الطاهر، القائم، الکامل و المنجی اشاره کرد.

این امام همام تا ۱۲ سالگی، نزد جد بزرگوارش امام سجاد (ع) تعلیم و تربیت یافت و کودکی و نوجوانی اش را در محضر ایشان گذراند.

وی سپس ۱۹ سال از علم و دانش پدر خویش بهره مند شد و در ۳۱ سالگی پس از شهادت امام پنجم شیعیان امامت و رهبری مسلمانان را بر عهده گرفت.

استعداد ذاتی و هوش سرشار امام صادق (ع) در کنار این تعلیم و تربیت پدر سبب شد تا امام (ع) به کمال علم و دانش دست یابد و بزرگترین عالم زمان خویش شود.

امام صادق (ع) در طول ۳۴ سال امامت و رهبری خود مکتب جعفری را پایه گذاری کرد و در دوران امامت خویش به تربیت و پرورش شاگردان زیادی پرداخت، به گونه ای که بیشتر علما و دانشمندان اعتقاد دارند؛ شاگردان امام به چهار هزار تن می رسیدند که از مناطق مختلف جهان اسلام به محضر ایشان می آمدند و کسب فیض می کردند که از آن میان می توان هشام بن حکم، مومن الطاق، جابر بن حیان، مفضل بن عمر جعفی، ابوبصیر لیث بن البختری، جمیل بن دراج، معلی بن خنیس، ابوحمزه ثمالی و فیض بن مختار کوفی را نام برد.

امام صادق (ع) در مناظره های خود بسیار توانا بود و با دلیل و استدلال منطقی در گفت و گوها، دیگران را متقاعد می کرد.

سرانجام امام صادق (ع) پیشوای مسلمانان جهان در بیست و پنجم شوال ۱۴۸ هجری قمری با دسیسه منصور دوانیقی مسموم شد و به شهادت رسید و جهانیان را در غمی شگرف فرو برد.

امید آنکه دلهایمان با عشق محمد (ص) و آل محمد (ص) با یکدیگر انس و الفت گیرد و پرده های حجاب و تیرگی از زندگیمان زدوده شود.

هفته وحدت اسلامی یا هفته وحدت از ۱۲ ربیع‌ الاول که سالروز ولادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بنا بر روایات اهل سنت است آغاز و تا ۱۷ ربیع‌ الاول سالروز ولادت حضرت بر طبق روایات شیعه ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا