آخرین خبرها

طرح تردد استانیِ خودروهای مناطق آزاد کیش و قشم در دستور کار دولت

طرح تردد خودروهای مناطق آزاد کیش و قشم در سطح استان هرمزگان پس از سال‌ها، با درخواست و پیگیری مهدی دوستی استاندار هرمزگان و نظر موافق سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، جهت تصویب به هیات دولت ارسال می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، چهارم آذرماه ۱۴۰۰ بود که استاندار هرمزگان در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی این استان که با حضور معاون وزیر اقتصاد برگزار شد، تاکید کرد: هرمزگان یک استان خدمات و تجارت محور است و گردشگری یکی از مزیت‌های نسبی این استان محسوب می‌شود و می‌طلبد خودروهای مناطق آزاد در سطح این استان رفت و آمد داشته باشند چراکه گسترش پوشش رفت و آمد خودروهای مناطق آزاد در جغرافیای وسیع هرمزگان، امکان ارائه خدمات بهتر به خصوص در زمینه گردشگری این استان را فراهم می‌کند.

درنهایت پس از پیگیری‌های مستمر در راستای تقویت بخش گردشگری و تحقق خواسته دیرینه کیشوندان و قشموندان و توافقاتی که روز گذشته در نشست استاندار هرمزگان و وزیر اقتصاد در تهران انجام شد، وزیر اقتصاد از ارسال درخواست استاندار هرمزگان به هیات دولت خبر داد.

در نشست استاندار هرمزگان با سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد که با حضور مهدی دَسینه نماینده وزیر و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، محمد رضوانی فرد رئیس کل گمرک ایران و سیدعلی روحانی سرپرست معاونت سیاستگذاری وزیر اقتصاد برگزار شد، وزیر اقتصاد بنا به درخواست استاندار هرمزگان از ارسال درخواست با نظر موافق به هیات دولت پیرامون مجوز تردد خودروهای مناطق آزاد قشم و کیش متصل به سرزمین اصلی با اولویت تردد در سطح استان به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور خبر داد.

بنابراین با تصویب هیات دولت، در آینده‌ای نزدیک، خودروهای این ۲ منطقه آزاد می‌توانند در بندرعباس و سطح استان هرمزگان تردد داشته باشند.

استاندار هرمزگان همچنین از توافق برای ایجاد ۲ گمرک جدید در شرق و غرب این استان و همچنین مساعدت در اختصاص بخشی از کمک های فنی و اعتباری به پروژه های پیشران اقتصادی هرمزگان خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا