ورزشی

جزیره قشم میزبان جشنواره ورزش ماجراجویانه

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره «ورزش ماجراجویانه» در این جزیره خبر داد و گفت: این رقابت های ورزشی از (۲۵ تا ۲۹ تیرماه) در سرزمین آب و آفتاب برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، ادریس راموز افزود: این مسابقات به مدت چهار روز در رشته‌ های دوچرخه‌ سواری، شتر سواری، دو با مانع، غواصی، شنا، موتورکراس و قایق کایاک در این جزیره برگزار می شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش سازمان منطقه آزاد قشم در اجرا و برگزاری این رقابت های ورزشی معرفی جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم به عنوان نگین خلیج فارس در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه با برگزاری این رقابت‌ها به دنبال معرفی برخی رشته‌ها در قالب یکسری «رویدادهای ماجراجویانه» هستیم، گفت: هدف اصلی و نهایی ما از برگزاری این رقابت ها این است که ورزش‌های ماجراجویانه را در این جزیره برندسازی کنیم تا بتوانیم از ظرفیت برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس برخوردار شویم.

راموز اضافه کرد: معرفی و ترویج مناسب جاذبه های جزیره قشم، توسعه و توزیع سفرها به ویژه تورهای گردشگری و ورزشی در این جزیره از جمله اهداف برگزاری این رویداد ماجراجویانه است.

وی با اعلام اینکه جزیره قشم جزو ذخایر کشور محسوب می شود، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های فراوانی که در حوزه گردشگری و ورزشی به ویژه ورزش های دریایی و ساحلی در این جزیره وجود دارد، می توان از این فرصت ها برای جذب سرمایه گذار بهره برد.

جزیره قشم با وسعتی برابر با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع در جنوب ایران بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس و منطقه خاورمیانه است که نزدیک به دو سوم از سال، دارای بهترین شرایط آب و هوایی برای برگزاری انواع مسابقات ورزشی و نیز برگزاری اردوهای تدارکاتی تیم های ملی به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا