آخرین خبرها با رویکرد توسعه پایدار شهرسازی:

مجموعه زادبوم قشم احداث می‌شود

مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مجموعه بزرگ شهری زادبوم در مرکز شهر قشم و در زمینی به مساحت ۲۹۶ هزار مترمربع احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، نورالله کرمی افزود: طراحی این مجموعه با در نظر گرفتن رویکردهای توسعه پایدار در شهرسازی، طراحی شهری و معماری انجام پذیرفته است.
وی ادامه داد: در این شهرک نیمه مستقل، بلوک‌های ساختمانی در تیپ‌های مختلف با سبک مدرن و امروزی در نظر گرفته شده و همه خدمات رفاهی شهری در داخل مجموعه پیش بینی و طراحی شده است.
مدیر شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در شهرک مزبور که شامل ۶ ناحیه است، طرح ساختاری بلوک‌های مسکونی، تجاری و خدماتی در طرح جامع فضایی مجموعه دیده شده و تمام ساخت و سازها بر مبنای این این طرح شکل می‌گیرد.
وی افزود: طراحی مجموعه بزرگ شهری زاد بوم، ضمن اینکه نیازهای داخلی خود را تامین می‌کند در مقیاس شهری نیز با ارائه خدمات به شهروندان، باعث ارتقاء سطح کیفی کار و زندگی ساکنان قشم می‌شود.
مدیر شهرسازی و معماری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: این طرح با رعایت ضوابط مربوط به حفظ بنا، نماهای تاریخی و مناظر طبیعی مصوب در طرح جامع شهری قشم، تهیه و تنظیم شده است.
کرمی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم با رعایت الزامات قانونی، برنامه ای راهبردی برای تحول و افزایش کیفیت فضای زندگی مردم در دستور کار داشته و با جدیت در پی بهبود کیفیت فضاهای عمومی، ایجاد هماهنگی و حس وحدت در فضاها و عناصر شهری است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا