اجتماعیاخبار مهم

تحقق وعده “ما می‌توانیم” با ساخت آبشیرینکن1500 متر مکعبی در قشم/قیمت تمام شده کمتر از یک سوم مشابه خارجی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ساخت یک دستگاه آب شیرینکن 1500 متر مکعبی توسط متخصصان داخلی با هزینه‌ای کمتر از یک سوم مشابه خارجی در قشم، خبر داد.

افشار فتح‌الهی در حاشیه افتتاح این سیستم کاملا بومی در گفت و گو با خبرنگار “خبر قشم” اظهار داشت: در سالی که رهبر معظم انقلاب بر حمایت از شرکت‌های دانش بینان تاکید ویژه دارند، متخصصان شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم موفق شدند به وعده مهم “ما می‌توانیم” جامعه عمل بپوشانند.
وی گفت: با ساخت این سیستم آبشیرینکن علاوه بر تامین آب شرب مورد نیاز ساکنان دو شهرک مسکن مهر و امام حسن مجتبی (ع) در مسیر شهر قشم به سوی درگهان، قطعی آب در شهر تجاری درگهان هم کاهش خواهد یافت.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، با تاکید بر اینکه ساخت این سیستم همچنین موجب صرفه جویی 700 هزار دلاری ارزی ده است، افزود: متخصصان ایرانی در 60 روز موفق به ساخت این سیستم شیرین کننده آب دریا شدند که کار آنان شایسته تقدیر است.
به گفته وی، خوشبختانه در شهر قشم با مشکل تولید آب مواجه نیستیم و تنها در بخشی از محلات قدیم این شهر به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی مشکلاتی حل آن هستیم.
فتح‌الهی همچنین از خرید تضمینی 5 هزار متر مکعب آب برای حل کامل مشکل آب شهر درگهان خبر داد و گفت: در این رابطه با دستور وزیر نیرو تفاهم‌نامه‌ای با شرکت قشم مولد در حال انعقاد است و پیش بینی می‌شود خط لوله انتقال آن از این نیروگاه تا درگهان در مدت یک ماه احداث شود.
وی همچنین بیان داشت: برای حل مشکل آب روستاهای قشم هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که راه‌‌اندازی آب شیرین‌کن چهار هزار مترمکعبی باسعیدو تا پایان امسال بخش مهمی از مشکل آب غرب جزیره را برطرف می‌کند.
فتح‌الهی آب را مایه حیات و مهمترین نیاز همه هستی برشمرد و تصریح کرد: اگر از ابتدای ایجاد منطقه آزاد در قشم هر سال به یکی از نیازهای اساسی مردم از جمله، آب، برق، راه، آموزش و پرورش، کسب و کار و موارد دیگر توجه شده بود، امروز قشم شرایطی متفاوتی داشت و تلاش ما در دولت جهادی آیت‌الله رئیسی حرکت در این راستا است.
شایان ذکر است؛ در حاشیه این مراسم، به قید قرعه 15 تن از افرادی که در ساخت این سیستم مشارکت داشتند برای سفر هوایی به مشهد مقدس به اتفاق اعضای خانواده معرفی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا