آخرین خبرهااجتماعی با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛

از سالمندان و ناشنوایان برجسته قشم تجلیل شد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در آینده ای نزدیک یک پارک جهت استفاده ویژه سالمندان و بازنشستگان در قشم احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در مراسمی که به مناسبت روزهای جهانی سالمندان و ناشنوایان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ و تاریخ ایران طی سالیان گذشته نشان داده که بزرگترین سرمایه و ثروت کشور ما سالمندان و پیشکسوتان هستند.

وی ادامه داد: امروز دنیا در آستانه تغییرات بزرگ جمعیتی قرار دارد و افزایش جمعیت سالمند، وظیفه مسئولان و سازمان های مرتبط را برای اندیشیدن تمهیدات بیشتر در برابر سالمندان دو چندان می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سالخوردگان در ابعاد دینی و فرهنگی دارای نقش و جایگاه بسیار مهمی هستند و همه باید در راستای حفظ شان و جایگاه سالمندان و بازنشستگان و پیشکسوتان تلاش داشته باشیم.

مومنی تصریح کرد: حمایت از سالمندان و اصلاح سبک زندگی آنها و ارائه خدمات در کاهش افسردگی و انزوا آنها نقش مهمی دارد و با احداث یک پارک ویژه این افراد، علاوه بر ایجاد محیط تفریحی برنامه های سلامت را هم می توان برای سالمندان پیاده کرد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت روز جهانی ناشنوایان گفت: ناشنوایی از جمله معلولیت های کمتر شناخته شده است و ضرورت دارد دستگاه های خدمات رسان، مراکز آموزشی و اجرایی شرایط را برای ارائه خدمات بهتر به این قشر عزیز فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان بیان کرد: این افراد نیز به عنوان یکی از اقشار جامعه حق استفاده از همه امکانات و مزایا را دارند و فرصت‌های جامعه باید بین معلولان و اقشار سالم یکسان باشد.

براساس این گزارش، اسماعیل کیانی رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم نیز در این مراسم اظهار کرد: برنامه ها و خدمات متعددی جهت ارائه به سالمندان و بازنشستگان با استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به حضور بیش از 2500 سالمند در جزیره قشم، ادامه داد: موضوع حرکت سریع جامعه به سوی سالمندی ضرورت برنامه ریزی برای ارائه خدمات در حوزه های بهداشت، درمان و سلامت به این عزیزان در آینده را بیشتر از گذشته نشان می دهد.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم گفت: یکی از فعالیت های مهم بهزیستی، طرح غربال گری است که سعی می کند درصد کم شنوایی و ناشنوایی را به حداقل برساند که این مهم مستلزم همکاری خانواده ها است.

همچنین مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت: برنامه های مدونی متفاوتی پیرامون محورهایی چون خدمات رسانی به سالمندان و بازنشستگان و همچنین حمایت از معلولان پیش بینی شده که در حال انجام است.

گفتنی است در پایان این مراسم از 10 نفر از سالمندان و پیشکسوتان و ناشنوایان برجسته شهرستان قشم تجلیل به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا