آخرین خبرهااجتماعی

9 خانه هلال روستایی در قشم فعال شد

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان قشم گفت: با افتتاح 2 خانه هلال در روستاهای گورزین و طولای قشم، شمار خانه‌های فعال در این شهرستان به 9 خانه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از فارس، احمدنور سرودی گلستانی صبح امروز در مراسم افتتاح دو خانه هلال در شهرستان قشم، اظهار داشت: با افتتاح 2 خانه هلال در روستاهای گورزین و طولای قشم، شمار خانه‌های فعال در این شهرستان به 9 خانه افزایش یافت.

وی افزود: پیش از این 7 خانه هلال در روستاهای دفاری، گیاهدان، هفت رنگو، جزیره هنگام، مِلکی، زینبی و روستای تاریخی لافت با هدف ارائه آموزش برای ارتقای سطح آگاهی جامعه هدف هلال احمر در روستاهای قشم افتتاح شده بود.

سرودی ادامه داد: توانمندسازی جامعه، گسترش و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی، آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه برای مقابله با حوادث از هدف‌های اصلی خانه‌های هلال در روستاهای جزیره است.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان قشم، برگزاری دوره‌‌های آموزش همگانی و عمومی و تخصصی برای ایجاد شرایط مناسب و لازم برای آمادگی و پاسخگویی سریع به ساکنان روستاها، تعامل با دهیاران، شوراها و ائمه جمعه و جماعت مساجد از دیگر اهداف تاسیس این خانه‌ها می‌‌باشد.

بنا به این گزارش، معاون عمرانی فرمانداری شهرستان قشم هم در این مراسم بر مساله آموزش به‌عنوان اساس توسعه تاکید کرد و خانه‌های هلال در روستاها را مکانی مناسب برای گسترش آموزش دانست.

وحید حمایتی اظهار داشت: دهیاران و شوراها بازوهای توانمند دولت هستند و گسترش و ارتقا سطح آموزشی با همت و همکاری آنان در روستاها امکان‌پذیر است.

محمد جهین بخشدار بخش مرکزی هم با اشاره به این که مشارکت مردمی نقش مهمی در فعالیت هلال احمر  دارد، گفت: در این زمینه باید بسترهای مناسبی را برای جذب، آموزش و آماده‌سازی اعضا برای آمادگی در برابر حوادث فراهم کرد.

خانه‌های هلال جدید در روستاهای گورزین و طولا با حضور معاون عمرانی فرمانداری قشم، بخشدار بخش مرکزی، سرپرست اداره هلال احمر و رئیس شورای بخش مرکزی قشم افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا