آخرین خبرها

اعضای فعال کتابخانه‌های قشم ۶۱ درصد افزایش یافت

رییس اداره ویژه کتابخانه‌های عمومی قشم گفت: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با رشد بیش از ۶۱ درصد در هفت سال اخیر به ۱۴ هزار و ۲۲۹ نفر در سال جاری رسید.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، امینه دریانورد افزود: شاداب‌سازی فضای کتابخانه، راه‌اندازی بخش کودک با تجهیزات مورد نیاز و افزایش منابع کتابخانه‌ای به ویژه در زمینه کتاب‌های کمک درسی و دانشگاهی از جمله دلایل افزایش شمار اعضاست. 
وی تصریح کرد: کتاب‌های امانت داده شده در سال گذشته به ۸۲ هزار و ۶۸۲ نسخه رسید که در همسنجی با سال ماقبل از آن  ۴.۵ برابر افزایش داشت.
رییس کتابخانه‌های عمومی قشم ادامه داد: کتاب‌های موجود در این کتابخانه‌ها در هفت سال گذشته با ۴۰ درصد افزایش به ۷۹ هزار و ۹۰۴ جلد رسیده است.
دریانورد اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون، تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان از ۶ به ۱۱ باب افزایش یافته است که از این تعداد ۲ باب در قشم، هشت باب در روستاهای خالدین، کوشه، گَوَرزین، سَلَخ، لافت، دوربِنی، گوران و دولاب و یک باب نیز در شهر درگهان قرار دارند.
رییس کتابخانه های عمومی قشم افزود: زیربنای کتابخانه‌های قشم هم‌اکنون ۲ هزار و ۶۷۵ مترمربع است و ۱۷ کتابدار در این شهرستان به علاقمندان کتاب و مطالعه خدمات ارایه می‌دهند.

وی در پایان افزود: سرانه کتاب در کشور به ازای هر نفر سه کتاب اعلام شده که این رقم در شهرستان قشم کمتر از یک کتاب است که تحقق سرانه کشوری در قشم تلاش بیشتری را می‌طلبد.

شهرستان قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از جزیره های قشم، هرمز، لارک و هنگام تشکیل و در جنوب استان هرمزگان واقع شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا