اخبار مهم

اسناد ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های جزیره قشم تحویل داده شد

۶ فقره سند به وسعت ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های باقیمانده جزیره قشم عصر (شنبه) از سوی رییس کل دادگستری استان هرمزگان به رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، با حضور جمع بسیاری از اصحاب رسانه کشوری، استانی و جزیره قشم، باقیمانده اسناد زمین های جزیره از سوی مجتبی قهرمانی، رییس کل دادگستری استان هرمزگان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران به عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تحویل داده شد.

در این مراسم که در عصر شنبه در مرکز بین المللی رشد سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، رییس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه اظهار داشت: برگزاری تورهای رسانه ای با محوریت پرداختن به عدالت اجتماعی در راستای سیاست های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پوشش اقدامات صورت گرفته در این حوزه برای آگاهی مردم، رویکردی قابل تحسین است.

وی با اشاره به اقدامات ویژه ای که سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه عدالت اجتماعی و رفع تصرف اراضی و سواحل صورت داده است، افزود: در ماده یک قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و صنعتی هشت هدف برای شکل گیری مناطق آزاد عنوان شده که برای دستیابی به آن ها طبق دستور مقام معظم رهبری، دستگاه قضا مامور به حل بحث تعارض بین مناطق آزاد و سرزمین اصلی است.

به گفته قهرمانی، یکی از قدیمی ترین مشکلاتی که سازمان منطقه آزاد قشم ۳۰ سال برای حل آن پیگیری کرده، موضوع اسناد مالکیت اراضی منطقه آزاد بود که به خودی خود باید در مالیکت سازمان باشد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان، مالیکت اراضی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم را یک ضرورت اولیه برای تحقق کارهای توسعه ای و اقتصادی و رسیدن به اهداف ذاتی یک منطقه آزاد دانست و یادآور شد: سه ماه پیش ۷۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد قشم در قالب ۲۹ فقره سند با حضور استاندار محترم به دکتر پیغامی، مدیرعامل این سازمان تحویل شد که در همان جلسه، پیگیری باقیمانده اراضی که شامل ۶ فقره سند دیگر از کل اراضی منطقه آزاد قشم می شد، نیز صورت گرفت.

قهرمانی ضمن تبریک اتمام این مشکل در جزیره قشم گفت: با همت سازمان منطقه آزاد قشم و پیگیری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان امروز شاهد تحویل ۶ سند باقیمانده از زمین های جزیره به وسعت ۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هستیم.

در ادامه امید مهدوی مجد، دادستان شهرستان قشم نیز ضمن قدردانی از پیگیری های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری رییس کل دادگستری استان هرمزگان تاکید کرد: ضرر وجود دوگانگی حاکمیتی در وجه نخست متوجه مردم است.

وی خواستار خاتمه دادن به این موضوع در قشم شد و افزود: قشم بزرگ‌ترین جزیره خاورمیانه به لحاظ وسعت و جمعیت است و امیدواریم نخستین جزیره ای باشد که در آن مشکل دوگانگی حاکمیتی وجود نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا