آخرین خبرها

هنرستان دخترانه هنرهای زیبای قشم آغاز به کار کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هنرستان دخترانه هنرهای زیبا منطقه آزاد قشم آغاز به کار کرد و برای سال تحصیلی جدید هنرجو می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، علیرضا کمساری گفت: این هنرستان که زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از میان علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های هنری، در سه رشته نقاشی، نمایش و موسیقی(پایه ۱۰) به صورت محدود ثبت نام می‌کند.

وی افزود: حضور استادان و مدرسان مجرب در این هنرستان  می‌تواند به شکوفایی استعدادهای نهفته در جزیره منجر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: فرهنگ غنی مردم جزیره قشم و جایگاه والای هنر به ویژه موسیقی و نمایش در این فرهنگ، زمینه توسعه این رشته‌ها را حتی در مقاطع بالاتر نیز فراهم کرده است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا