آخرین خبرها

عزم شیلات و ناجا برای کمک به صیادان قشم/ حل اساسی معضل سوخت معطل امضای طلایی

مشکلات حوزه سوخت از جمله حمل و نقل آن معیشت جمعی از صیادان جزیره قشم را در تنگنا قرار داده که رئیس شیلات این شهرستان از عزم این اداره و ناجا برای حل مسئله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، مشکلات حوزه سوخت از جمله حمل و نقل آن معیشت جمعی از صیادان جزیره قشم را در تنگنا قرار داده است.

کمبود سهمیه سوخت دولتی در کنار نبود جایگاه سوخت در اسکله صیادی شهر قشم که جمع کثیری از صیادان را در خود جای داده، سبب شده این قشر برای تامین سوخت خود به جایگاه‌های درون شهری مراجعه کنند.

صیادان تا چندی پیش سوخت را از جایگاه روستای طولا واقع در حدود پنج کیلومتری شهر قشم تهیه و به اسکله منتقل می‌کردند که اخیرا محل سوخت‌گیری آنان به روستای رمچاه در حدود ۱۸ کیلومتری تغییر یافته است.

در این بین علاوه بر پرداخت حدود ۱۵۰ هزار تومان بابت هزینه خودرو برای رفت و برگشت به منظور خرید و انتقال سوخت، در بین راه به عنوان قاچاقچی سوخت متوقف می‌شوند چرا که حمل سوخت به این شیوه خلاف مقررات جاری کشور می‌باشد.

این مشکل علاوه بر صیادان، زنجیره‌ای اقتصاد و معیشت جمع کثیری نظیر راننده خودرو و افرادی را که با خرید و فروش صید صیادان امرار معاش می‌کنند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اختصاص خودروی ویژه حمل سوخت برای حل مشکل صیادان

محمد پرورش رئیس شیلات شهرستان قشم در دیدار با امام جمعه شهرستان قشم پیرامون این مسئله اظهار داشت: طی نشست مشترکی با نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط با حمایت فرمانداری شهرستان روند حل مشکل آغاز شده است.

وی افزود: ماشین ویژه حمل سوخت برای صیادان این منطقه در نظر گرفته خواهد شد تا سوخت مورد نیاز را به اسکله منتقل کند.

این مقام مسوول تصریح کرد: انتظار است تعاونی یا خود جمعی به نمایندگی از صیادان نیز به موضوع ورود کرده و پخش سوخت به صورت خورد در اسکله را بر عهده بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: تامین معاش جمع کثیری از جزیره‌نشینان بواسطه چرخه صید و صیادی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین سوخت از مسائل اساسی یک منطقه صیادی است که باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

امام جمعه شهرستان قشم با تجلیل از عزم متولیان امر برای ساماندهی مشکل موجود، تصریح کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم بویژه جامعه سختکوش صیادی از برترین عبادت‌هایی است که می‌توان انجام داد.

حل معضل صیادان قشم چشم‌ انتظار یک امضای طلایی!

بنابر بررسی‌های خبرنگار این خبرگزاری، افزون بر یک سال است که صیادان این منطقه درخواست مجوز تاسیس پمپ بنزین ساحلی برای حل مشکل تامین سوخت را به دستگاه متولی ارائه کرده‌اند.

با وجود آنکه توانایی احداث این جایگاه در کمتر از یک ماه توسط متقاضیان وجود دارد اما به دلایل نامعلومی تا کنون با این درخواست موافقت نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا