آخرین خبرهاورزشی

فعالیت ورزشی در مناطق زرد ممنوع در مناطق قرمز آزاد؟!

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قشم گفت: بررسی‌ها نشان از آزاد بودن فعالیت‌های ورزشی در مناطق قرمز کشور از جمله تهران و دیگر استان‌ها دارد در حالیکه در مناطق زرد کرونایی همانند استان هرمزگان و قشم‌ ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، عبدالرحیم رضوانی اظهارداشت: در دوران کرونایی، فعالیت هیئت‌های ورزشی در مناطقی که از سوی ستاد کرونا زرد اعلام شده ممنوع شده اما در بعضی مناطق با داشتن وضعیت قرمز و حتی بالاتر از خطر، شاهد انجام فعالیت‌های ورزشی در رشته‌های مختلف هستیم و این دوگانگی در تصمیم سازی‌ها موجب نگرانی ورزشکاران در استان شده است.

به گفته وی، ورزش علاوه بر اینکه ابزار ارزشمندی برای حفظ سلامت جسمانی است، رابطه نزدیکی هم با سلامت و بهداشت روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی دارد.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و‌محلی قشم یادآور شد: ورزش عامل مهمی برای کاهش اضطراب و افسردگی است و اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و فعالیت‌های ورزشی به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی باعث آزاد کردن انرژی‌های اندوخته شده می‌شود و این خود بسیار لذت‌بخش و آرامش‌دهنده است.

رضوانی اضافه کرد: انتظار می‌رود در شرایطی که فاصله‌گذاری اجتماعی در پرواز هواپیماها و تردد شناورهای دریایی و همچنین سفر با وسایل نقلیه عمومی برداشته شده، شایسته است به ورزشکاران با رعایت اصول ستاد کرونا از جمله قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی در استادیوم و سالن‌های ورزشی، امکان انجام فعالیت‌های ورزشی و برقراری مسابقات داده شود.

نایب رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی و‌محلی استان هرمزگان معتقد است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر ستاد کرونا کشور امکان برپایی بسیاری از فعالیت‌های ورزشی به ویژه در مناطق کم‌خطر کرونایی مانند قشم امکانپذیر است.

رضوانی ادامه داد: متاسفانه با این دوگانگی در تصمیم سازی‌ها برای ورزشکارانی که در پی چرایی انجام‌ نشدن فعالیت‌های ورزشی هستند هیچ پاسخ مبتنی بر منطق نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا