آخرین خبرها

نماینده مردم قشم: فرصت‌های مهمی در دل تحریم‌ها خلق شده است

نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره تشدید تحریم‌ها فرصت‌های خوبی به ویژه در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از تسنیم، محمد آشوری در آئین افتتاح فیبرنوری در جزایر قشم، کیش و خارک که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در قشم افتتاح شد، اظهارداشت: در فرآیند توسعه کشور باید بهترین روش و شیوه خدمت به مردم را انتخاب کنیم و با آنکه به سوی بهبود شاخص ها اقدامات خوبی انجام شده اما وضع مردم مطلوب نیست.

به گفته وی، در دوره پیشین‌ مجلس، ایجاد بیش از 16 منطقه آزاد در دستور کار نمایندگان قرار گرفته بود که خوشبختانه از دستور کار مجلس خارج شد و ما معتقدیم یک دِه آباد به از صد شهر خراب است. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی، از جشن روشنایی در نظام جمهوری اسلامی و استفاده از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها به عنوان اقدامات افتخارآمیز نظام نام برد.

آشوری، دوگانگی مدیریت در قشم بین سازمان منطقه آزاد و فرمانداری که هر دو در دل دولت قرار دارند را در صورت همدلی و هم افزایی موجب منفعت مردم دانست و تاکید کرد در صورت همسو نبودن این دو نهاد شاهد خسران و زیان‌های زیادی به مردم خواهیم بود.

نرخ بیکاری قشم غیرواقعی است

احمد مرادی نماینده دیگر مردم قشم در مجلس شورای اسلامی در این‌مراسم اظهارداشت: اعلام نرخ بیکاری چهار درصد منطقه آزاد قشم باتوجه به بیکاری بسیاری از جوانان دارای تحصیلات عالی که در این‌ جزیره مشغول بقالی، کرایه کشی مسافر و دست فروشی هستند، غیرواقعی است.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی قشم هن به یک شهرک ارواح شبیه است و سرمایه گذاران با خسارات زیاد، این جزیره را ترک کرده‌اند.

نماینده مردم قشم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه چرا فقط زیبایی‌های قشم را در گزارشات اعلام می کنید، افزود: این منطقه را با جبل علی مقایسه کنید تا مردم از حقایق آگاه شوند.

اوادامه داد: هر مدیر بی‌کفایتی که در قشم بوده و در حق مردم ستم کرده باید هم در این دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشد.

مرادی اظهارداشت: فقر، بدبختی و محرومیت در مناطق آزاد به حدی است که مجلس مصوب کرده 1 درصد از در آمد این‌ مناطق به نهادهای بهزیستی و کمیته امداد داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا