اقتصادی

تبدیل قشم به جزیره نوآوری ایران

طی نشست مشترک عادل پیغامی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مسوولان جزیره ججو کره جنوبی و معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری درخصوص افزایش همکاری ها به منظور تبدیل قشم به جزیره نوآوری گفت و گو شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم، این نشست مشترک در حاشیه دهمین دوره نمایشگاه کیش اینوکس انجام شد و در آن محمدجواد صدری مهر، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، GAKYEONG PARK قائم مقام مدیرعامل جزیره ججو کره جنوبی و مهدی عظیمیان مدیر کارخانه نوآوری آزادی حضور داشتند.
جزیره ججو کره جنوبی به واسطه اقدامات انجام شده و ابتکارات خلاقانه در راستای دستیابی به توسعه و اکوسیتم تجاری جدید، به عنوان جزیره نوآور در این کشور شناخته شده است.
حضور استارآپ های پویا، تجارت های نوآورانه، رشد کسب و کارهای مدرن، استفاده از فناوری های نوین از جمله ویژگی های فضای اقتصادی ججو است که در آن تلاش می شود اكوسیستمی ایجاد شود كه هم پول، و هم استعداد و تجربه را در بر بگیرد.
از همین روی استفاده از تجربیات و مسیر طی شده در ججو می تواند کمک شایانی به برنامه ریزی مناسب برای توسعه پایدار جزیره داشته باشد و نشست عادل پیغامی و جمعی از مدیران سازمان با مسوولان ججو نیز با همین هدف انجام شد.
در پایان این نشست مقرر گشت، تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری به منظور هم افزایی در راستای تبدیل قشم به جزیره نوآور امضا شود.
گفتنی است، دهمین دوره رویداد بین المللی کیش اینوکس به میزبانی منطقه آزاد کیش و با حضور مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد، مدیران عامل مناطق آزاد، مدیران ارشد نظام بانکی، بورسی، اتاق بازرگانی، صاحب نظران اقتصادی کشور، سرمایه گذاران داخلی و خارجی از تاریخ دوشنبه 15 لغایت پنجشنبه 18 آبان در مرکز نمایشگاهی بین المللی منطقه آزاد کیش در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا