آخرین خبرهااقتصادی

٢٧٠ میلیارد ریال برای توسعه آموزش مجازی در قشم تخصیص یافت

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگردی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با امضای تفاهمنامه بین سازمان منطقه آزاد قشم و خانه ریاضی تهران، ٢٧٠ میلیارد ریال برای توسعه خدمات مجازی آموزش برای ٢٠ هزار دانش‌آموز شهر و روستای قشم تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایرنا، مرتضی شیخ زاده افزود: طبق این تفاهمنامه کارت ویژه‌ی عضویت ٢٠ میلیون ریالی برای ١٠ هزار دانش‌آموز روستایی صادر می‌شود تا از آموزش مجازی خانه ریاضی تهران بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین کارت عضویت هفت میلیون ریالی برای ١٠ هزار دانش‌آموز ساکن در شهرهای جزیره‌ی قشم صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق این تفاهمنامه همچنین راه‌اندازی، توسعه و تجهیز موسسه فرهنگی آموزشی خانه ریاضی قشم و مدارس زیر پوشش آن انجام می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگردی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از تاسیس کمپ بین المللی گردشگری، آموزشی و فرهنگی با همکاری این سازمان خبر داد و تاکید کرد: این کمپ به عنوان اولین کمپ بین‌المللی آموزشی ایران در قشم تاسیس و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: خانه ریاضی تهران در این تفاهمنامه متعهد شد زمینه راه‌اندازی نمایندگی رویدادها، آزمون‌ها و مسابقات معتبر بین‌المللی در جزیره قشم را ایجاد کند.

شیخ زاده ادامه داد: ارایه استانداردهای ملی آموزشی و پرورشیِ الگو برای جزیره قشم از سایر تعهدات طرف قرارداد به شمار می‌آید.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا