آخرین خبرهااخبار مهماقتصادی

استفاده از ظرفیت های قشم منجر به کاهش هزینه صادرات به عمان می‌شود

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه هزینه صادرات به عمان از قشم پایین تر است، گفت: باید از ظرفیت های قشم در بخش صادرات به عمان به دلیل شرایط خاص به خوبی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری ساحل قشم به نقل از ایسنا، پیام رضایی صبح امروز(۱۱ شهریورماه) در نشست هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص توسعه روابط تجاری هرمزگان با کشور عمان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: گسترش روابط تجاری هرمزگان و عمان در گرو حل مشکلات بانکی است.

وی افزود: حل مشکلات بانکی از قبیل گشایش اعتبار اسنادی، انتقال پول و ضمانت نامه های بانکی می تواند در گسترش حجم روابط تجاری بین هرمزگان و عمان تاثیر بسزایی داشته باشد.

رضایی با بیان اینکه ما بیشترین مراودات را با کشور عمان داریم، بیان کرد: به دلیل مشکلات بانکی تجار ما برای ثبت شرکت هایشان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

دبیر کل اتاق بازرگانی بندرعباس خاطرنشان کرد: کشور عمان به دلیل اشتراکات فرهنگی با مردم هرمزگان و بعد مسافت یکی از بهترین بازارهای هدف هرمزگان محسوب می شود که مردم آن نیز علاقه بسیار زیادی به محصولات استان هرمزگان دارند.

رضایی بالا بودن هزینه های بندری، مشکلات بانکی و عدم نرخ گذاری ثابت توسط تجار ایرانی را از مهم ترین مشکلات و موانع  تجارت اصولی با کشور عمان عنوان کرد. 

وی با بیان اینکه تحریم ها نیز مانعی بزرگ بر سر راه تجار محسوب می شود، اضافه کرد:  مبادرت کالا به کالا می در این وضعیت بهترین راهکار باشد که باید رایزنی ها در این خصوص صورت گیرد.
رضایی با بیان اینکه هزینه صادرات از قشم به دلیل شرایط خاص منطقه آزاد پایین است، بیان داشت: باید از ظرفیت های قشم در بخش صادرات به عمان به خوبی استفاده شود.  

همچنین در این نشست نمایندگانی از شرکت شهرک های صنعتی، وزارت امور خارجه، استانداری و گمرک نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا