اقتصادی

مقابله با صید «شب چراغی» نیازمند استفاده از قوه قهریه

مدیرعامل اتحادیه صنایع شیلاتی شهرستان قشم گفت: صیانت از ذخایر دریایی و مقابله با صید مخرب «شب چراغی» به حمایت قوه قهریه و دستگاه‌های نظارتی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری خبرقشم به نقل از ایسنا، علی اسلامی رمچاهی با بیان این مطلب، اظهار کرد: صید شب چراغی در آب‌های خلیج فارس محدوده غرب ترین نقطه تا شرق ترین نقطه استان هرمزگان از جمله قشم و دیگر جزایر ، موجب نگرانی‌ صیادان زحمتکش این خطه از میهن اسلامی شده است.

وی ادامه داد: صیادان پُرشمار هرمزگان انتظار دارند دستگاه قضایی و نیروهای نظامی، دریایی، دریابانی، بسیج و نیروی دریایی سپاه برای توقف صید غیرقانونی شب چراغی به شیلات استان کمک کنند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه صنایع شیلاتی شهرستان قشم، صید شب چراغی علاوه بر خطر بیکاری برای فعالان قانونی حوزه صید و صیادی این استان، موجب از بین رفتن محیط زیست دریایی و نابودی ذخایر آبزیان هم می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مانع فعالیت غیرقانونی صید شب چراغی نشویم، در چنین شرایطی متأسفانه باید شاهد خطرات جبران ناپذیری در حوزه شیلات هرمزگان که مهمترین بخش صید و صیادی کشور است باشیم و امیدواریم با اقدام بهنگام مسئولان، نام هرمزگان همچنان پیشگام ذخایر دریایی کشور باقی بماند.

اسلامی رمچاهی گفت: صید شب چراغی با ضربه زدن به بخش عظیم جامعه صید و صیادی استان هرمزگان و با استفاده از نورافکن‌های بسیار قوی در هنگام شب، در حال ریشه کن کردن جمعیت آبزیان استان است.

وی گفت: نیروهای شیلات استان هرمزگان به تنهایی یارای مقابله با این پدیده شوم را ندارند و جامعه صیادان هرمزگان انتظار دارند نیروهای نظامی و انتظامی، نیروی دریایی و دریابانی استان هرمزگان با حمایت همه جانبه دستگاه قضا، مانع ادامه روند اقدام غیرقانونی متخلفان در آب‌های نیلگون خلیج فارس در سراسر استان شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا